کد خبر: 353111
۰
۰
نسخه چاپی

از فهرست دفاتر مجاز فروش بلیت هواپیما تا تسهیل در برگشت مسافران

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ یکی از اخبار مهمی که امروز سی ام شهریور ماه درباره اربعین ۱۴۰۰ منتشر شد درباره رایگان شدن تست PCR زائران اربعین در مسیر برگشت بود این خبر را حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس مرکزی ستاد اربعین داد و گفت:در مسیر رفت تست کرونا بر عهده خود زائران است اما در مسیر بازگشت از همه زوار تست PCR رایگان توسط دولت ایران گرفته می‌شود.

تست PCR زائران اربعین در مسیر برگشت رایگان است

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس مرکزی ستاد اربعین در برنامه زنده سلام تهران، اظهار کرد: در خصوص امنیت زائران در حال حاضر اوضاع مناسب است البته امنیت بر عهده دولت عراق است ما هم تأکیدات زیادی در این زمینه داشتیم.

وی با بیان اینکه در ترکیب زوار ایرانی هم تدابیری اندیشیدیم، تا مراقبت‌هایی صورت بگیرد، افزود: مستشاران ما نیز در عراق حضور دارند، امیدواریم با تلاش همه در اربعین امسال مشکلی به‌وجود نیاید، ضمن اینکه در مرزهای خودمان نیروها وظیفه تأمین امنیت را برعهده دارند.

ذوالفقاری گفت: در سال ۱۳۹۸، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به عراق اعزام شد که زحمتش به اندازه اعزام ۶۰ هزار زائر در سال جاری اعزام نداشت، اولاً که توافق برای اعزام خیلی دیر انجام شد از سه ماه قبل به علت پیک‌هایی که وجود داشت یک سری تردیدها بین دو دولت وجود داشت.

رئیس مرکزی ستاد اربعین بیان کرد: به‌علت شیوع کرونا، ما سه هفته منتظر تصمیم نخست وزیر عراق در رابطه با اعزام زائران بودیم، توزیع ۶۰ هزار سهمیه در بین ۴ میلیون داوطلب اعزام کار راحتی نبود.

این مسئول اضافه کرد: ظرفیت ثبت‌نام سامانه سماح مشخص بود، صدور کارت‌های متفاوت واکسن در اشکال مختلف مشکلاتی ایجاد کرد که نیاز به یکسان‌سازی داشت، همچنین توزیع سهمیه کمیته‌ها بین موکب‌داران زمان زیادی صرف کرد.

وی در خصوص باز یا بسته بودن مرز زمینی یادآور شد: مرز برای حضور در اربعین بسته است، افرادی که از مرز عبور می‌کنند از زائران نیستند و برای انجام امور دیگر در رفت و آمد هستند، شب گذشته تعدادی نزدیک مرزهای مهران بودند از طرف دولت عراق دستگیر و به ما تحویل دادند.

ذوالفقاری اعلام کرد: در خصوص نداشتن ویزا برخورد قضائی با زائران حبس خواهد بود، در بحث نداشتن کارت واکسن برخورد قضائی صورت نمی‌گیرد ولی طبق توافق دو کشور باید زائران کارت واکسن داشته باشند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: در مسیر رفت تست کرونا بر عهده خود زائران است در مسیر بازگشت از همه زوار تست PCR رایگان توسط دولت ایران گرفته می‌شود، در خصوص بلیط نرخ‌های توافق شده ایرلاین‌های ایرانی را تهیه کرده و مراقب دلالان باشند.

فهرست دفاتر مجاز فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب+جزئیات

فهرست دفاتر مجاز فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب

طی روزهای گذشته بلیت پروازهای اربعین به‌صورت یکطرفه و با قیمت‌های بالا از طریق برخی سایت‌ها به فروش می‌رسید، این در حالی است که قیمت بلیت پروازهای اربعین به‌جز از شهر مشهد به‌سمت نجف به‌صورت رفت و برگشت ۵ میلیون تومان است. قیمت بلیت پرواز مشهد نجف مشهد ۶ میلیون تومان تعیین شده است. قیمت بلیت رفت این مسیر پروازی نیز ۴ میلیون تومان است.

سازمان هواپیمایی کشوری , اربعین ,

سازمان هواپیمایی کشوری , اربعین ,

مرز مهران برای بازگشت مسافران اربعین باز می‌شود

بابک طالبی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آمادگی این سازمان برای خدمت‌رسانی به زواری که به صورت زمینی از عراق به کشور باز خواهند گشت، گفت: این سازمان تجربه‌ای چند ساله در حوزه سفرهای اربعین داشته و سابقه ساماندهی ۶ میلیون تردد را با ضریب موفقیت بسیار بالا در سال ۹۸ در کارنامه خود دارد. امسال با توجه به آخرین تصمیماتی که در ستاد مرکزی اربعین با هماهنگی دولت مرکزی عراق گرفته شد، مقرر شد که ۶۰ هزار نفر از طریق مرزهای هوایی وارد کشور عراق شود، اما برای بازگشت این امکان وجود دارد که صرفاً از مرز مهران تردد کرده و وارد خاک کشور شوند.

وی ادامه داد: مکاتباتی با سازمان حج و زیارت داشتیم که آمار بلیت‌هایی که به صورت یکسره خریداری شده را به سازمان راهداری اعلام کنند تا برای عزیزانی که اراده بر تردد زمینی دارند، امکانات لازم پیش‌بینی شود. هرچند ظرفیت برای تمامی تعداد ۶۰ هزار نفر فراهم شده است. با بخش خصوصی هماهنگ شده و با توجه به آمار و عملکردی که در سال‌های گذشته ثبت شده، درصد سهم استان‌های مختلف را مشخص کردیم. چون تعداد زائران به نسبت گذشته ناچیز است، هیچ مشکلی برای جابه‌جایی امن و راحت این عزیزان وجود ندارد.

طالبی در ادامه گفت: اما توصیه ما به مسافران این است که با توجه به اینکه از منظر اقتصادی برابر برآوردهایی که انجام شده سفر هوایی بسیار به صرفه‌تر است مسافران سفر هوایی را انتخاب کنند. دیروز نیز از دبیرخانه ستاد مرکزی به طور مشخص و صریح اعلام شد، هزینه‌های بازگشت به صورت زمینی بیش از هوایی است.

وی افزود: در نظام سفرهای هوایی، بلیت یکطرفه حدود ۷۰ الی ۷۵ درصد مجموع بلیت رفت و برگشت قیمت دارد. اکنون هزینه سفر رفت و برگشت تهران-نجف ۵ میلیون و بلیت رفت به تنهایی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. از سمت دیگر هزینه بازگشت به صورت زمینی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، چراکه تنها حدود یک میلیون تومان هزینه سفر زمینی از عتبات عالیات تا صفر مرزی است و هزینه‌های تردد تا شهر مقصد و سایر هزینه‌های جانبی نیز به این هزینه اضافه خواهد شد. با این حال اگر عزیزی اراده بر تردد زمینی داشته باشد، برای خدمت‌رسانی به وی آماده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در انتها گفت: هزینه‌های سفر زمینی برابر مصوبات شورای عالی ترابری کشور و مصوبات سال‌های قبل وزارت کشور، به منظور پوشش هزینه‌های سفرهای یکسر خالی، در این بازه دو برابر هزینه‌های مصوب در طول سال است. چراکه در این ایام اتوبوس بدون مسافر به سمت مرز رفته و با مسافر باز می‌گردد، بنابراین قیمت بلیت باید هزینه سفر رفت و برگشت را پوشش دهیم.

جزئیات بازگشت زمینی زائران حسینی

مدیرکل حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اظهار داشت: پیش بینی ما این است که حداقل دوسوم زائران از مرز زمینی به کشور برمی‌گردند که برای جابه‌جایی ۴۰ هزار زائر نیاز به حداقل ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

جواد هدایتی، مدیرکل حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اظهار داشت: هر چند کشور عراق برای شرکت زائران ایرانی در اربعین حسینی شرط و شروطی گذاشته است اما با تصمیم ایران قرار بر این است که برگشت زائران نه فقط از مسیر هوایی بلکه از مسیر زمینی مهران هم امکان داشته باشد.

وی ادامه داد: در ابتدا کشور عراق اعلام کرد فقط ۳۰ هزار ایرانی را می‌پذیرد که با رایزنی‌ها این جمعیت را به ۶۰ هزار نفر رساندیم و یکی از مهمترین شروط کشور عراق جابه‌جایی تمامی این زائران از طریق مسیر هوایی بود و قرار بر این شد که ورود زائران از فرودگاه‌های این کشور باشد اما برای نحوه بازگشت زائران اصراری بر جابه‌جایی از مسیر هوایی نداشت از این رو ایران تصمیم گرفت امکان بازگشت زمینی از مرز مهران را فراهم کند.

هدایتی افزود: از سوی دیگر این احتمال وجود داشت ناوگان هوایی برای برگشت ۶۰ هزار زائر از عراق تأمین نشود یا اینکه به هر دلیلی قیمت بلیت هواپیما افزایش یابد بنابراین برای کاهش هزینه‌های زائران مرز زمینی مهران برای بازگشت آماده است.

وی با بیان اینکه نگران تأمین ناوگان جاده‌ای برای بازگشت زائران از مرز مهران به مقاصد مختلف در کشورمان نیستیم، گفت: موضوع بسیار مهم این است که مدیریت در زمان توزیع زائران داشته باشیم یعنی باید این حجم از زائران در طول سه روز از مرز مهران به کشور برگردند.

مدیرکل حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری تاکید کرد: پیش بینی ما این است که حداقل دوسوم زائران از مرز زمینی به کشور برمی‌گردند که برای جابه‌جایی ۴۰ هزار زائر نیاز به حداقل ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

سامانه‌ای برای گمشدگان اربعین اعلام شد

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی در جلسه‌ای با حضور سید کاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، مدیران مرتبط و اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) از ارگان‌های ذیربط سامانه کسب خبر گمشدگان در اربعین رونمایی شد.

سجادی در این جلسه به مشکلات اتباع ایرانی در پیاده روی اربعین در سال‌های گذشته گفت: یکی از مهمترین این مشکلات، مفقود شدن اتباع و سردرگمی آنها و اعضای خانواده‌شان در عراق بوده است.

وی افزود: از همین رو وزارت امور خارجه نسبت به طراحی و ایجاد بخش گمشدگان در بستر سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک) به نشانی mikhak.mfa.ir برای کمک به هم میهنان عزیز اقدام کرد.

در این سامانه با ایجاد دسترسی و حساب کاربری برای موکب‌ها، اتباع ایرانی که دوستان و بستگان خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مسئولین موکب‌ها مشخصات فرد گمشده را در سامانه ثبت کرده و از این طریق تمامی موکب‌ها در صورت مراجعه فرد گم شده یا هرگونه کسب اطلاع از وی، فرد یا افراد درخواست دهنده را مطلع خواهند کرد.

صدور بیش از ۳۴ هزار ویزای اربعین

علی رضا رشیدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در موضوع زیارت اربعین تا زمان سفر نخست وزیر عراق به ایران، سفارت این کشور دستورالعملی در زمینه ویزا ارائه نداده بود، افزود: بعد از این سفر بود که دولت عراق دستورالعمل‌های مربوطه به همراه سهمیه پذیرش زائران از مرزهای هوایی را اعلام کرد.

وی با اشاره به محدودیت زمانی تا اربعین و فشردگی کار گفت: دریافت ویزای معتبر، در اختیار داشتن کارت واکسیناسیون و داشتن جوابیه منفی پی سی آر کرونا از شروط عراق بود که سازمان حج و زیارت نیز بعد از دریافت این دستورالعمل‌ها و برای تسهیل امور زائران فوری پیش ثبت نام را آغاز نمود.

وی گفت: در همین مدت زمان محدود بیش از ۱۵۶ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی اولیه کردند.

استعلام تزریق واکسن از سامانه وزارت بهداشت بوده است

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سامانه سماح به سامانه‌های ثبت احوال و وزارت بهداشت متصل است، گفت: استعلام تزریق دو دوز واکسن تمامی افرادی که پیش ثبت نام کردند از سوی سامانه وزارت بهداشت برای ما ارسال شد و در واقع مرجع رسمی در این زمینه وزارت بهداشت بود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن کارت واکسیناسیون جزو الزامات دولت عراق برای این سفر است، عنوان کرد: بعد از دریافت استعلام واکسن، نام نویسی نهایی زائران انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست بیش از ۴۲ هزار نفر واجد شرایط اعزام به سفر اربعین شدند، گفت: پس از آن سامانه سماح مجدد برای پیش ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت باز شد، به طوری که تاکنون ۵۲ هزار و ۸۱۷ نفر ثبت‌نام قطعی کردند و تا کنون برای ۳۴ هزار نفر هم با همکاری عراق و کنسولگری تهران، مشهد و اهواز ویزای اربعین صادر شده است.

بسته شدن سامانه سماح ظرف ۴۸ ساعت آینده

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به شرایط موجود حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده سهمیه ۶۰ هزار نفری تکمیل می‌شود و پس از ثبت‌نام قطعی زائران و اخذ ویزا، مشخصات افراد واجد شرایط در سازمان هواپیمایی بارگذاری می‌شود تا افراد بر مبنای لیست امکان تهیه بلیت با نرخ مصوب را داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بروز برخی مشکلات در زمینه بلیت پروازهای اربعین گفت: برخی دفاتر فروش بلیت هزینه بالایی از زائران اخذ کردند و تعدادی دیگر هم فقط بلیت رفت ارائه دادند که خلاف دستورالعمل سازمان هواپیمایی است و به سرعت موضوع پیگیری و مشکل برطرف شد و در این رابطه سامانه رسیدگی به مشکلات سازمان هواپیمایی پاسخگوی زائران خواهد بود.

وی با بیان اینکه دفاتر و شرکت‌های هواپیمایی در زمان پیک پروازی عموماً قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، افزود: در این میان این شرکت‌ها برای سفر اربعین با انگیزه کمک به زائران هماهنگ کردند تا هزینه پروازهای اربعین از نرخ عادی هم پایین‌تر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: این اقدام منجر به رضایت زائران شود و مشکلاتی که از سوی برخی دفاتر فروش نیز ایجاد شده مرتفع و فروش بلیط طبق مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری و دستورالعمل صادره انجام پذیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه اعزام‌های هوایی و برخی تخلفات از سوی شرکت عراقی گفت: پیگیری برای اعزام‌های هوایی به عهده کمیته نقل است و دست اندرکاران نیز سعی کرده اند شرایطی را برای اعزام ۶۰ هزار نفر با قیمت مصوب فراهم آورند.

رشیدیان تصریح کرد: شرکت‌های متعدد پای کار آمده اند؛ نماینده شرکت هواپیمایی عراقی نیز در مراجعه به سازمان خواسته بود از این سهمیه استفاده کند که در این راستا ما محدودیتی نداریم جز آنکه باید رعایت شأن زائران و قیمت‌های مناسب انجام شود.

وی افزود: متأسفانه مشکلاتی در پروازهای این شرکت رخ داد و حتی ۲۴ ساعت معطلی در انجام پرواز داشتند که ارتباطی به ما نداشت و بار دیگر به هموطنان تاکید می‌کنیم که فقط از طریق تعیین شده و با ویزای معتبر در سامانه برای اعزام اقدام کنند.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته نیز دفتر نخست وزیری دولت عراق دو بیانیه صادر کرد مبنی بر اینکه شرط ورود زوار ایرانی داشتن ویزای معتبر، صرفاً از مرز هوایی، دارا بودن کارت تزریق واکسن و تست منفی پی سی آر است بنابراین زائران باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای ما حفظ امنیت، کرامت و سلامت زائران اهمیت دارد، گفت: به زائران اربعین توصیه می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و از شرکت‌های هواپیمایی داخلی آن هم با نرخ مصوب بلیت تهیه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: بعد از اعزام‌های اربعین و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی انجام سفرهای عتبات به صورت محدود و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها انجام گیرد.

وی گفت: در رابطه با این سفر هم ما توصیه‌هایی برای جلوگیری از شیوع کرونا داشتیم و برای این امر همه اقدامات را به صورت غیرحضوری انجام داده ایم. علاوه بر این در ثبت‌نام زائران اربعین هم به تزریق دو دوز واکسن و رعایت دستورالعمل‌ها تاکید جدی شده است.

رشیدیان با بیان اینکه سازمان و کارشناسان از ماه‌ها قبل پروتکل‌های بهداشتی برای سفر زیارتی اربعین را تدوین کرده اند، تصریح کرد: تاکید بر واکسیناسیون، دریافت تست کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست کرونا در مبادی ورودی به کشور و قرنطینه کردن افراد مشکوک از جمله اقدامات در راستای سلامت زائران و مردم است بنابراین نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی در عین حال مجدد تاکید کرد: زائران به طور جدی به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توجه داشته باشند و خانواده‌ها و هموطنان نیز پس از مراجعت تا اعلام نتیجه تست پی سی آر به دیدار زائران نروند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برخی افراد که به صورت غیر مجاز از مرز زمینی اقلید خارج شده بودند، گفت: حدود ۵۴ نفر قصد عزیمت به عراق از این مرز را داشتند که در این منطقه دستگیر شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برخی افراد که به صورت غیر مجاز از مرز زمینی اقلیم کردستان عراق خارج شده بودند نیز گفت: طبق گزارشات دریافتی ۵۴ نفر که قصد عزیمت به عراق از این مرز را داشتند، در این منطقه توسط عراقی‌ها دستگیر شدند که هم اکنون پیگیری‌ها از طریق سفارت ایران در عراق برای آزاد کردن آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس از مرزهای غیر قانونی برای سفر اربعین تردد نکند، افزود: عزت، امنیت و سلامت هموطنان ما در اولویت قرار دارد. ضمن اینکه زائران پذیرفته شده به جای همه ملت ایران عازم این سفر هستند و نایب الزیاره عزیزانی که از این سفر جامانده اند محسوب می‌شوند از اینرو باید در شأن خود و ملت بزرگ ایران عمل نمایند.

سهم ۳۰ درصدی بانوان در زیارت اربعین

رشیدیان همچنین ۳۰ درصد از زائران اربعین امسال را بانوان و ۷۰ درصد را مردان عنوان و ذکر کرد: از این رو در کمیته موکب ها تمهیدات و برنامه ریزی هایی انجام شده تا شرایط مناسبی برای استراحت بانوان زائر فراهم شود چنانکه حدود ۵۰۰ موکب از سوی کمیته مواکب ساماندهی و در عتبات عالیات راه اندازی می‌شود و به زائران خدمات می‌دهند.

وی افزود: در خصوص سن زائران نیز بیش از ۵۵ درصد زیر ۵۰ سال و ۴۵ درصد بالای ۵۰ سال هستند که به نسبت جمعیت ما جوان هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با بیان اینکه زائران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و همچنین سفر خود را طولانی نکنند، ابراز امیدواری کرد: زائران کشورمان سفری توأم با سلامت و کرامت را داشته باشند و نایب الزیاره همه مردم ایران اسلامی باشند.

از فهرست دفاتر مجاز فروش بلیت هواپیما تا تسهیل در برگشت مسافران

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برگزار می‌شود

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. این مراسم با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و جلساتی نیز در همین راستا برگزار شده است.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: در این مراسم هیچ توقفی چه در مبدا و چه در مقصد نخواهیم داشت و می‌خواهیم، با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها شرایطی را فراهم کنیم، تا مردم عزیزمان از این مراسم پر فیض و مذهبی که چند سالی است، در تهران برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: باید فرهنگ همدلی و ایثار و فداکاری هرچه بیشتر تقویت شود، طی دو سال گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، همه دنیا همدلی و وفاق ملت ایران را دیدند، چه روزهای اول که مشکلات مربوط به ماسک وجود داشت و چه مواقعی که کمبود شیلد، گان و دارو داشتیم.

۴ ایرلاین دیگر فردا وارد چرخه می‌شود

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ۶۵۰ پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: روز آینده چهار شرکت هواپیمایی دیگر وارد چرخه پروازها می‌شود.

ابوالقاسم جلالی در پاسخ به این سوال که چه میزان پرواز برای سفرهای هوایی اربعین در نظر گرفته‌اید؟ اظهار داشت: ۶۵۰ پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین در نظر گرفته‌ایم.

وی تأکید کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر هستند و سازمان هواپیمایی کشوری در فروش با نرخ مصوب نظارت می‌کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: هرگونه فروش بلیت شرکت‌های داخلی در مسیر نجف در ایام سفرهای اربعین باید با فروش مصوب باشد و فروش خارج از نرخ غیرقانونی است و برخورد قانونی انجام می‌شود.

جلالی عنوان کرد: زائران اگر با گران‌فروشی بلیت هواپیما در این موضوع مواجه شدند می‌توانند همه روزه با شماره تلفن ۴۴۶۶۱۷۹۹ و ۴۴۶۶۱۸۶۶ و ۴۴۶۶۵۵۶۸ دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند که کارشناسان ضمن پیگیری موضوعات اعلام شده نسبت به اعلام نتیجه به شهروندان اقدام می‌کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید