کد خبر: 353669
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

در آینده کرونا شبیه به سرماخوردگی خواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی قم پرس ؛ سر «جان بل»، پروفسور دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد می‌گوید با مصونیت افراد در برابر کرونا بر اثر تزریق واکسن یا ابتلا به این بیماری، کووید-۱۹ تا بهار آینده به بیماری شبیه سرماخوردگی تبدیل می‌شود.

به گفته وی، بریتانیا از بدترین شرایط ممکن عبور کرده و با اتمام زمستان، وضعیت این کشور مناسب می‌شود، البته همچنان این کشور در معرض ابتلا به کرونا حتی در افراد واکسینه شده قرار دارد.

علاوه بر جان بل، به باور مدیرعامل مدرنا، «استفان بانسل» همه‌گیری کرونا با افزایش تولید واکسن و اطمینان از تامین جهانی، می‌تواند در یکسال به پایان برسد.

در کنار این افراد، پروفسور «سارا گیلبرت» که به توسعه واکسن آکسفورد-آسترازنکا کمک کرده، گفته ویروس‌ها با شیوع در جوامع، ضعیف‌تر می‌شوند.

 کرونا به سرماخوردگی شباهت پیدا خواهد کرد

جان بل همچنین در صحبت‌هایش گفته بریتانیا در وضعیت بهتری قرار دارد و اگر وضعیت این کشور را با ۶ ماه پیش مقایسه کنیم، به چنین موضوعی پی می‌بریم:

«فشار تا حد زیادی از سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) برداشته شده. اگر شما به مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ نگاه کنید، اکثر آن‌ها افراد مسن هستند و البته هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم مرگ آن‌ها ناشی از کرونا بوده یا عامل دیگری در این زمینه نقش داشته؛ بنابراین من فکر می‌کنم که از بدترین شرایط عبور کرده‌ایم، با این حال فکر می‌کنم در آینده در پس زمینه افراد زیادی در معرض گونه دلتا قرار می‌گیرند.»

کرونا سرماخوردگی

سر جان بل
به گفته وی همچنان میزان ابتلا به کرونا بالاست، با این حال حتی افرادی که با دریافت دو دوز واکسن به کرونا مبتلا شده‌اند، منجر به ایمنی جمعی قدرتمندتری می‌شوند:

«باید زمستان را پشت سر بگذاریم تا به آنجا برسیم، اما فکر می‌کنم همه چیز خوب باشد.»

سارا گیلبرت
به باور سارا گیلبرت، با گذشت زمان کرونا بیماری کمتری در افراد ایجاد می‌کند و همچنین نباید ترسی از گونه‌های کشنده‌تر در آینده داشته باشیم. به گفته گیلبرت، ویروس احتمالا جهشی را تجربه نمی‌کند که باعث دور زدن مصونیت ناشی از واکسیناسیون شود. این دانشمند معتقد است که در نهایت کرونا ضعیف می‌شود، اما در زمانی که منتظر چنین موضوعی هستیم، باید وضعیت را مدیریت کنیم.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس