کد خبر: 353689
۰
۰
نسخه چاپی
نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در خانه موزه شهید زین الدین

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در قم برگزار شد؛

حوزه/ به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با محوریت کتابخانه عمومی نرگس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در خانه موزه شهید زین الدین قم برگزار شد.

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در قم برگزار شد؛

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با محوریت کتابخانه عمومی نرگس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا در خانه موزه شهید زین الدین قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: نشست کتابخوان ویژه خواهران شهدا، با معرفی۴ عنوان کتاب همراه با خاطره گویی و روایتگری با محوریت دفاع مقدس و با حضور صدیقه صدیق تقی زاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

در این نشست، زهرا اقلیمی فرزند و خواهر شهید، به معرفی کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی زاده پرداخت و افزود: از نکات مهم و کلیدی کتاب، حیا و عفت قدم خیر است دختری که به پدرش وابستگی دارد.

اقلیمی بیان کرد: کتاب «شینا» یک رمان عاشقانه واقعی برای نسل امروز است که بسیار تأثیرگذار می باشد.

زهرا مؤمنی فرزند شهید و خواهر شهید، کتاب «زیر درخت کاج» به نویسندگی معصومه رامهرمزی را معرفی کرد و گفت: قهرمان این کتاب دختری به میترا است که نام خود را تغییر می دهد و در مسیر انقلاب و حوادث آن قرار می گیرد. به طوری که خار چشم منافقین می شود و توسط این گروهک تروریستی و ضدمردمی به شهادت می رسد.

وی گفت: حجاب، پاکدامنی و عبادت و فعالیت های فرهنگی و مذهبی او مایه مباهات بود.

نرجس نادعلی، فرزند و خواهر ۳ شهید کتاب «من و جنگ» نوشته فتح الله نادعلی را به اشتراک گذاشت و گفت: این کتاب برگرفته از دفتر خاطرات یک رزمنده بر اساس اتفاقات واقعی است. شخصیت‌ها و تاریخ رخدادها همه مستند و برگرفته از چندین دفتر خاطرات و یادداشت‌هایی است که در طول دفاع مقدس ثبت شده است.

وی بیان کرد: کتاب حاضر مستندی است از چگونگی حضور یکی از رزمندگان ِکوچک در جبهه‌های عظیم ِحق علیه باطل به عنوان سرباز، بسیجی و جهادگر که در نثری روایی تنظیم شده است.

مریم افشاری، کتابدار کتابخانه عمومی نرگس قم نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهید زین الدین،فرمانده لشگر علی بن ابی طالب به معرفی کتاب «مستوری» نوشته صادق کرمیار پرداخت و افزود: این کتاب در قالب رمان نگاشته شده و هنگامی که رمان مستوری را مطالعه می کردم به زندگی شهید زین الدین، علاقه مند شدم و باعث شد که در مورد این شهید بزرگوار کتاب های بیشتری بخوانم.

مریم افشاری اظهار داشت: این کتاب با داستان سپیده و سیامک آغاز می شود. سیامک‌فرزند خانواده ای بسیار ثروتمند از رده های بالا است که پس از مدتی به خاطر اختلاف با پدرش از شرکت استعفاء می دهد و در این چالش متوجه می شود که فرزند واقعی خانواده نیست و پدرش از رزمندگانی است که با شهید زین الدین دوست و همسایه بوده اند. کتابدار کتابخانه نرگس افزود: در این رمان همچنین به جبهه و جنگ و فضای پیش و پس از انقلاب و مفاسد اقتصادی می پردازد.

یادآور می شود: روایتگری و خاطره گویی فرزندان و خواهران شهدا از دیگر برنامه های این نشست فرهنگی معنوی بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید