۷۳.۱ درصد مردم گیلانغرب علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

دکتر «فریدون نوری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان ۳۲.۳ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله نیز علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و از این لحاظ گیلانغرب همچنان پیشتاز واکسیناسیون در استان کرمانشاه است.

وی اظهار داشت: با انجام اقدامات تمهیدی صورت گرفته و همکاری شهروندان در روند اجرای واکسیناسیون که شهرستان گیلانغرب را در این زمینه کاملا پیشتاز قرار داده است، در چند روز گذشته تعداد موارد بستری در این شهرستان افزایش یافته است و دلیل آن هم ناشی از مراسمات تشییع و ترحیم و کمرنگ شدن استفاده از ماسک در بین شهروندان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در ادامه گفت: خوشبختانه واکسیناسیون نوبت اول و دوم علیه ویروس کرونا جهت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال و همه گروه های سنی باقی مانده انجام می شود و تاکنون یک هزار و ۸۷۱ نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال معادل ۴۲ درصد واکسن نوبت اول سینوفارم دریافت کردند.

دکتر نوری افزود: ۳۴ هزار و ۴۹۷ نفر واکسن نوبت اول و ۲۰ هزار و ۶۵۹ نفر نیز واکسن نوبت دوم معادل ۴۵.۹ درصد گروه هدف را دریافت کرده اند که با اینحال رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کاملا ضروری است در غیر این صورت روند ابتلا تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ مورد در بیمارستان الزهرا (س) و دیگر مراکز درمانی دیگر نقاط استان کرمانشاه بستری هستند، از مردم درخواست کرد تا برای کنترل شیوع کرونا نهایت اهتمام و همکاری را داشته باشند و افراد باقیمانده جهت واکسیناسیون هرچه سریعتر به مراکز اجرای طرح مراجعه کنند.

او گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون از مجموع ۱۵ هزار و ۶۶۹ مورد تست صورت گرفته در شهرستان گیلانغرب نمونه سه هزار و ۸۹۹ نفر مثبت بوده که ۱۰۳ نفر از مبتلایان فوت شده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید