کد خبر: 354513
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بازپرس به شانو وارد شد/پیگیری مرگ دختر جوان از خانواده‌ای‌ اشرافی

امیر سینا جوادی کارگردان نمایش «بازپرس وارد می‌شود» که در تماشاخانه شانو روی صحنه است درباره میزان استقبال از این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش از ۳۰ شهریور ماه اجرای خود را آغاز کرده است که البته قرار بود کار تیر و مرداد به صحنه برود که پیک پنجم کرونا بازبینی‌ها را عقب انداخت و اجرای کار نیز به تعویق افتاد. متاسفانه تئاتر از قبل مظلوم بوده است اما شرایط کرونایی وضعیت را پیچیده‌تر کرده و تئاتر را به محاق برده است. همه این مسایل باعث شده که استقبال مخاطبان آنطور که انتظار می‌رود نباشد و ما هم در این شرایط فقط می‌توانیم هنرمندان و جامعه تئاتری را به دیدن نمایش دعوت کنیم چون اجرای کار در ایامی افتاده است که مخاطبان معمولی رغبتی به دیدن تئاتر ندارند.

وی درباره دلائل انتخاب این اثر نمایشی عنوان کرد: نمایشنامه «بازپرس وارد می‌شود» نوشته جی. بی. پریستلی است. همیشه تلاش داشتم متنی را برای اجرا انتخاب کنم که برای مخاطب کشش داشته باشد و این اولین شرط من در انتخاب نمایشنامه‌ها بوده است از رو وقتی «بازپرس وارد می‌شود» را خواندم متوجه شدم اثری است که ذهن تماشاگر را درگیر می‌کند چون پیش از این هم اقتباس‌های موفقی از این اثر شده است و موضوعی را مطرح می‌کند که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

جوادی در پایان درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: در اجرای نمایش وفادار به متن عمل کردیم و اتفاقات نیز در همان زمان و مکانی که در متن وجود دارد، روایت می‌شود. همچنین تلاش کردیم لحن گفتار شخصیت‌ها نیز همانند کتاب باشد تا هم بازی‌ها و هم قصه برای مخاطب جذاب‌تر شود. این اثر نمایشی به مساله‌ای اشاره می‌کند که امروزه هم شاهدش هستیم و بر این امر تاکید دارد که انسان‌ها و مخصوصاً قشر مرفه رفتارهایی از خود بروز می‌دهند که موجب آسیب دیدن بخشی از جامعه می‌شود. این اتفاقات را در دنیای مدرن هم شاهد هستیم و شاهد مثالش می‌تواند سیاسیون و افراد مشهور و سلبریتی ها باشند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: در یکی از خانواده‌های اشرافی شهری کوچک جشن خانوادگی برپاست که با وارد شدن بازپرسی به این جشن اتفاقاتی رقم می‌خورد. او با نشان دادن عکس دختر جوانی به نام اِوا اسمیت شروع به تحقیق درباره دلایل خودکشی او می‌کند...

امیرسینا جوادی، مرضیه رسولی، یگانه سروری، محمدحسین صحت‌مند، شاهین علینژاد، مایا فروغی، محسن قاسمی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۴ مهرماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس