کد خبر: 354518
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بازی مورد علاقه سردار دلها ثبت ملی شد

به گزارش قم پرس به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون گفت: بازی‌های بومی و محلی ریشه در فرهنگ و اصالت ایران زمین دارد و در همین راستا مقام معظم رهبری بارها به ترویج، گسترش و احیا ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تاکید موکد داشته‌اند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های حال حاضر فدراسیون ثبت این ورزش‌ها و بازی‌ها در داخل کشور، آیسسکو و یونسکو می‌باشد که در همین راستا با وزارت میراث فرهنگی و آیسسکو جلسات موثری داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تصریح کرد: بیست و یکم بهمن‌ماه سال گذشته در روستای قنات ملک رابر، زادگاه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای اولین بار مسابقات قلعه قوس (بازی مورد علاقه سردار دل‌ها) در سطح قهرمانی استان برگزار گردید. در همانجا قول دادیم تا با همت همکاران این بازی ثبت ملی شود.

امیری خراسانی در پایان تاکید کرد: خوشحالیم که پس از جلسات موثر با پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و همچنین حمایت فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان مربوطه این بازی به صورت رسمی «ثبت ملی» شد و ان‌شاالله با طی کردن مراحل پایانی به زودی در مراسمی از کلیپ آموزشی سه زبانه این بازی و تابلو ثبت ملی رونمایی خواهیم کرد.

فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در راستای گسترش، ترویج و احیا بازی قلعه قوس در جهان اسلام، کلیپ آموزشی انیمیشنی، به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تهیه کرده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس