۱۶ مهر ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

به گزارش ایرنا ،همزمان با افزایش چشمگیر واکسیناسیون کرونا ، روند رو به رشد آمار واکسن زده‌ها و همچنین کاهش آمار جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا در برخی استان‌ها، چشم‌انداز روشنی برای کنترل این ویروس ترسیم شده است .

اگرچه اغلب استان های کشور بواسطه شتاب در واکسیناسیون از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده اند و وضعیت شیوع هم تغییر رنگ داده و شمار شهرهای قرمز نزولی شده اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم همچنان مورد تاکید است چرا که عادی انگاری توسط شهروندان، می‌تواند ایران را وارد پیک ششم کرونا کند و ضمن تحمیل خسارت های مادی کادر درمان را دچار فرسودگی و زحمت کند.

هم اکنون هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین وضعیت کرونا در استان ها

رشت / بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک رنگ آبی کرونایی به ٢ شهرستان املش و رضوانشهر رسید / تعداد شهرستان های زرد کرونایی نیز به ۱۵ شهرستان رسید /روند نزولی بستری ها /بدحالی ۶۸ بیمار

ارومیه / بازگشایی مرز بازرگان از امروز/جمعه/ برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب آزمایش پی سی آر منفی و کارت واکسیناسیون / تردد کامیون همچنان ادامه دارد/

یزد/ فعال شدن چرخه انتقال ویروس کرونا /افزایش ۱۰ درصدی آمار بستری‌های مشکوک به ویروس کرونا /پیش‌بینی افزایش آمار مبتلایان در هفته آینده

خراسان رضوی/ ابلاغ آیین‌نامه‌ پرداخت مرحله دوم تسهیلات مربوط به خسارات کرونا به مشاغل صنایع دستی به ادارات‌کل استان‌ها و آغاز ثبت نام برای دریافت این تسهیلات / تسهیلات مختص افرادی است که در سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت تسهیلات خسارت کرونا نشده اند.
ارومیه / شهرستان های مهاباد و سردشت در جنوب آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی / تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربر رعایت شیوه نامه های بهداشتی /اهتمام مدیران نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها

یاسوج/ افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان / جانباختن ۲ تن دیگر در استان / بستری ۲۴۵ بیمار در بیمارستانها / بهبود ۷۳ هزار ۴۷۵ نفر از مبتلایان تا کنون /استقبال از واکسیناسیون در شهرستان های دنا، مارگون و باشت

اردبیل /تداوم روند پایدار و ثابت شیوع کرونا در استان / بستری ۲۰۱ بیمار کووید.۱۹ در بیمارستان‌ها / جانباختن سه نفر در روز گذشته /شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، اصلاندوز، سرعین، نیر و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی شیوع کرونا

سیستان و بلوچستان/ افزوده شدن ۱۱۳ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان وفوت یک نفر در شبانه روز گذشته / کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد/ روند کاهشی موارد مبتلا به کرونا

کرمانشاه / تغییر رنگ کرونایی استان به نارنجی پس از ۷۷ روز / شهرستان‌های پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی / بستری ۹۸۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان

کرمان / تشییع پیکر "الهام یوسف زاده"هشتمین شهید مدافع سلامت

ایلام/ تغییر رنگ کرونایی مهران از نارنجی به آبی / سه شهرستان مهران، هلیلان و سیروان در وضعیت آبی /ایلام، ایوان، چرداول و چوار نیز همچنان نارنجی /

لرستان/ شناسایی ۲۵۴بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته / جان باختن چهار بیمار مبتلا / شهرستان‌ های ازنا، دورود، چگنی، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و رومشکان در وضعیت زرد و خرم‌آباد، پلدختر، بروجرد همچنان در وضعیت نارنجی کرونا

زنجان / بستری ۳۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان / ثبت سه مورد فوتی دیگر / روند نزولی شمار بیماران سرپایی و بستری/ شهرستان سلطانیه آبی و شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره همچنان در وضعیت نارنجی

سنندج / شهرستانهای بانه، دهگلان، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی، قروه، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد / کاهش آمار ابتلا و بستری / واکسینه کردن ۱۸ درصد از دانش آموزان استان /شناسایی ۲۶۱ بیمار جدید و فوت هفت بیمار

۱۶ مهر ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

روند واکسیناسیون

افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون طی یک ماه اخیر در کاهش تلفات کرونا تاثیر بسزایی داشته است ، با واردات واکسن های مختلف در روزهای اخیر و به گفته معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۹ میلیون دز گذشته است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه تمامی واکسن‌هایی که در ایران دارای استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های ناظر ملی هستند افزود : مردم بدون هیچ نگرانی نسبت به واکسینه شدن اقدام کنند.

سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه واکسیناسیون عامل بازدارنده از مرگ و میر هزاران نفر در سطح جهان است اظهارداشت: انجام واکسیناسیون مورد اجماع قاطبه کارشناسان حوزه سلامت است.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم با اشاره به تزریق ۳۴۶ هزار و ۳۹ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۲۳۹ هزار و ۸۴۱ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۰۶ هزار و ۱۹۸ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

مهدی دلاوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اکنون ۳۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۳۰۹ بیمار در کاشان و ۷۹ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

۱۶ مهر ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

در مشهد و به گفته مسوول اجرای طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ، در سه روز پایانی ماه صفر چهار هزار و ۷۰۰ دُز واکسن مقابله با کرونا در اتوبوس‌های سیار مستقر در اطراف حرم مطهر رضوی تزریق شد.

محمد مقضی گفت: طرح واکسیناسیون سیار اتوبوسی از اول مهر با اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد آغاز شده و تاکنون در مجموع ۱۲ هزار و ۸۵۶ دُز واکسن کرونا از این طریق تزریق شده است.

کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: واکسیناسیون سه هزار و ۲۰۰ مصرف کنننده مواد مخدر در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی هم اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

دکتر علی حسین پور اضافه کرد: با توجه به اهمیت کنترل بیماری کووید ۱۹ در مراکز تجمعی و احتمال انتقال سریع کرونا در مراکز درمان اقامتی سوء مصرف مواد و به دنبال آن انتشار بیماری در بین خانواده‌های آنان، طرح واکسیناسیون مددجویان و پرسنل مراکز اقامتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

مدیر آموزش و پرورش پیشوای ورامین هم از آغاز واکسیناسیون کرونایی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از امروز/جمعه/ در راستای اجرای پویش "واکسن دانش‌آموزی سلامت خانوادگی" خبر داد.

سعید تاجیک توضیح داد: با هماهنگی انجام شده با مسوولان شهرستان و شبکه بهداشت پیشوا، کار واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در چهار پایگاه تجهیز شده از امروز آغاز و تا ۲ روز ادامه دارد.

تاکنون ۴۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۸ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۶۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۷۰ دُز رسید.

۱۶ مهر ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

گزارشی با محوریت کرونا

رنگ نارنجی کرونایی از مازندران رخت بربست

آمارهای جدید وزارت بهداشت / فوتی ها کرونا به زیر ۲۰۰ نفر رسید

طبق اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۲ هزار و ۱۹۷نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۸۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین باری که تعداد بیماران شناسایی شده کمتر از ۱۰ هزار نفر بود، ۱۲ تیرماه و آخرین باری که تعداد بستری های جدید بیماران، کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر بود، ۱۹ تیرماه بوده و امروز بعد از ۹۷ روز، تعداد بیماران شناسایی شده به کمتر از ۱۰ هزار نفر و بعد از ۹۰ روز، تعداد بستری های جدید بیماران، به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۸۰ نفر رسید.

امروز همچنین بعد از ۸۲ روز، موارد فوت روزانه بیماران کرونایی در کرونا به کمتر از ۲۰۰ نفر کاهش یافت. آخرین بار، روز ۲۷ تیرماه، فوت بیماران کرونایی، کمتر از ۲۰۰ نفر بود.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید