کد خبر: 354663
۰
۰
نسخه چاپی

«خط به خط» به نقد و بررسی مجموعه شعر «هیاهو» اختصاص یافت

پنجمین مجموعه ویدئویی نقد کتاب «خط به خط» که به نقد و بررسی مجموعه شعر «هیاهو» سروده‌ی شاعر جوان قمی محمد مهدی خان‌محمدی اختصاص دارد، در صفحه آپارات ادبیات حوزه هنری قم منتشر شد

«خط به خط» به نقد و بررسی مجموعه شعر «هیاهو» اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، پنجمین مجموعه ویدئویی نقد کتاب «خط به خط» که به نقد و بررسی مجموعه شعر «هیاهو» سروده‌ی شاعر جوان قمی محمد مهدی خان‌محمدی اختصاص دارد، در صفحه آپارات ادبیات حوزه هنری قم منتشر شد.

در ابتدای این ویدئو حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی شاعر و منتقد در گفتگو با محمد میرزایی بازرگانی با اشاره به کتاب هیاهو آن را کتابی موفقی می‌داند که ارزش خواندن دارد.

وی در تشریح نظر خود چنین می‌گوید: «مجموعه شعر «هیاهو» تشخص دارد و خان‌محمدی در این اثر خودش است. او کپی از شاعر دیگری نیست و زبان و اندیشه شخصی خودش را دارد. تشخص یک مجموعه و یک شاعر به زبان و اندیشه اوست. خان‌محمدی در مجموعه شعر «هیاهو» یک شخصیت مستقل است که پستی و بلندی دارد اما شخصیت مستقل شعری دارد و به همین خاطر محترم است.»

شفیعی در ادامه می‌گوید: «من به عنوان یک مخاطب ترجیح می‌دهم با مجموعه‌ای روبرو شوم که تشخص دارد تا کسی که زبانش را بپسندم اما زبان و اندیشه‌اش کپی دست دومی یا سومی از شاعری دیگری باشد. اگر قرار است چنین باشد می‌روم و آثار همان شاعر را می‌خوانم چرا باید با یک کپی دسته چندم روبرو شوم؟»

وی در ادامه متذکر می‌شود: «اینکه از متقدمین تاثیر بگیرم خوب است اما اینکه نسخه دست دوم و سوم از شاعری دیگر باشیم، خوب نیست.»

علاقمندان برای تماشای نسخه کامل مجموعه «خط به خط» می‌توانند به صفحه آپارات ادبیات حوزه هنری قم به نشانی: https://www.aparat.com/adabiatqom مراجعه نمایند.

حوزه هنری قم پس از شیوع ویروس کرونا نشست‌های ادبی و جلسات نقد و بررسی آثار خود را به صورت ویدئویی تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کند. از جمله این تولیدات مجموعه «خط به خط» است که به نقد و بررسی جدیدترین کتاب‌های منتشر شده شاعران استان قم می‌پردازد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید