کد خبر: 354751
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اقتدار ایران، حافظ صلح و امنیت منطقه است

محمود عباس زاده در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: رزمایش‌های جمهوری اسلامی ایران برای همسایگان تامین کننده و تضمین کننده صلح و آرامش است.

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ صبح روز سه شنبه ۲۰ مهر، با رمز «یا رسول الله (ص)» با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری در منطقه کویر مرکزی آغاز شد.

پیام روشن به دشمنان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در این خصوص اظهار داشت: این رزمایش یک پیام بسیار روشن برای دشمنان کشور و بدخواهان ملت‌های منطقه و رژیم صهیونیستی دارد و آن اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه و از جمله قدرتمندترین کشورهای جهان است.

آسمان یکی از مولفه های تعیین کننده امنیت است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در زمینه امنیت؛ آسمان و امنیت آسمان، یکی از مولفه های بسیار مهم و تعیین کننده به شمار می رود. امنیت آسمان از نظر نظامی، ترابری و شناسایی یکی از مهمترین مولفه های نظامی، اقتصادی، آفندی و پدافندی است.

وی با بیان اینکه، امروز زمین از آسمان مورد اصابت قرار می گیرد و شناسایی ها و رصد ها از آسمان انجام می شود، اضافه کرد: حتی دفاع نیز در آسمان انجام می شود و خوشبختانه کشور ما به ویژه در سال‌های اخیر در زمینه پدافند هوایی دستاوردهای قابل توجهی را کسب کرده است.

عباس زاده ادامه داد: ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سالانه چندین رزمایش برای آزمایش دستاوردهای جدید و هم برای تداوم و تکامل آموزش برگزار می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: در رزمایش امروز، همانطور که فرماندهان نظامی گزارش دادند بحث گسترش و استقرار سامانه های پدافندی، واکنش سریع نیروها و تجهیزات، ظرفیت جابجایی سریع نیرو و تجهیزات، استقرار سامانه های پدافندی توام با فریب دشمن و پروازهای اطلاعاتی برای شناسایی توسط هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین، نحوه دفاع هوایی، شلیک های سرد و اصابت های الکترونیکی و سامانه های راداری و غیره مورد آزمایش و تمرین قرار می گیرد.
مرحله اول رزمایش برگزار شد

سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور امروز گفت: در مرحله اول رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، گسترش و استقرار سامانه‌های پدافندی با رویکرد جابجایی و واکنش سریع نیروهای عملیاتی با رعایت اصول پدافند غیرعامل برای فریب دشمن صورت گرفت و همچنین برقراری ارتباطات امن و چند لایه میان سامانه‌های پدافندی با مراکز فرماندهی و کنترل و همچنین شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برای اتخاذ تصمیم در هنگام وقوع تهدید صورت گرفته است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس