کد خبر: 354823
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان :

فعالیت ۴۴۷ تأسیسات گردشگری در استان قم/تمام کاروانسراهای استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

فعالیت ۴۴۷ تأسیسات گردشگری در استان قم/تمام کاروانسراهای استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

به گزارش قم پرس / علیرضا ارجمندی امروز در نشست خبری با خبرنگاران، استان قم را استانی دارای میلیون‌ها گردشگر معرفی و اظهار کرد: با اطمینان به همه سرمایه‌گذاران وعده می‌دهیم که عرصه گردشگری قم در دوران پساکرونا همانند دوران قبل از شیوع کرونا، شاهد حضور انبوه گردشگران خواهد بود.

وی در مورد آمار خسارت‌های گردشگری استان در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: این خسارت‌ها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان با از دست رفتن حدود چهار هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی تخمین زده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در ادامه از دستورالعمل در حال تدوین در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ورود گردشگر در دوران کرونا خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات در عرصه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم همچنان پیگیری می‌شود.

وی گردشگری زیارت را از محورهای توسعه استان قم خواند و اظهار کرد: گردشگری سلامت، ظرفیت خوبی برای توسعه استان است که البته رونق و توسعه لازم را پیدا نکرده است و از این رو به دنبال راه‌اندازی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت هستیم.

ارجمندی به فعالیت ۴۴۷ تأسیسات گردشگری در استان قم اشاره کرد و گفت: توسعه خدمات در عرصه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با گسترش سرمایه‌گذاری‌ها دنبال می‌شود.

وی در این باره اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳ پروژه در عرصه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در استان پیگیری می‌شود که امیدواریم بخشی از آن‌ها به زودی به بهره برداری برسد.

ارجمندی با اشاره به مظلومیت فعالان حوزه صنایع دستی در استان یادآور شد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان این عرصه در کنار ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی بویژه با توجه به ثبت قم به عنوان شهر ملی انگشتر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم درباره حوزه میراث فرهنگی استان گفت: اعتبارات مرمتی در این حوزه بسیار ناچیز است و از این‌رو ضروری است تا بخش خصوصی به آن ورود پیدا کند.

وی افزود: تمام کاروانسراهای استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است، اگرچه برخی از آن‌ها مشکل سند دارند.

ارجمندی از آماده بودن مخزن اشیاء تاریخی قم برای افتتاح و بهره‌برداری سخن گفت و تصریح کرد: در این مخزن حدود ۱۵ هزار اثر تاریخی نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به برخی چالش‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم ابراز کرد: بر اساس مذاکره‌ها و توافق‌های انجام شده، امیدواریم اخبار خوبی تا دو هفته آینده از تعامل‌های سازنده همه دستگاه‌های استان در حوزه مرتبط با این اداره‌کل به گوش مردم برسد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید