۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مهاباد واکسن کرونا دریافت کردند

قاسم امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دُز انواع واکسن داخلی و خارجی به افراد واجد شرایط دریافت واکسیناسیون از همه گروه های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار نفر از واجدان شرایط، دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز دُز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دُز اول تزریق کرده اند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه واکسن کافی و مورد نیاز برای تزریق شهروندان موجود است، اظهار داشت: شهروندان بالای ۱۲ سال و مشمول دریافت واکسن کرونا در سریع ترین زمان ممکن باید نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

امینی، با بیان اینکه مهاباد دارای ظرفیت تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در روز است، گفت: هم اکنون هشت پایگاه تجمیعی در این شهرستان فعالیت دارد که شامل سه پایگاه تجمیعی در جنوب شهرستان و ۲ پایگاه تجمیعی و ۲ پایگاه خودرویی و سیار و ۲ پایگاه تجمیعی نیز در شهرهای "خلیفان" و "گوگ تپه" است.

وی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون در وضعیت قرمز مقابله با کرونا قرار دارد، تاکید کرد: شهروندان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در کنار دریافت واکسن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۵۲۵ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ مهاباد و سردشت تنها شهرهای آذربایجان غربی هستند که هم اکنون در وضعیت قرمز مقابله با کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید