کد خبر: 354910
۰
۰
نسخه چاپی

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

به گزارش ایرنا، نخستین سفر استانی وزیر ورزش و جوانان صبح روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و غبار روبی مزار شهدا آغاز و بعد از آن سیدحمید سجادی با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، ضمن زیارت بارگاه منور ایشان در مراسم خطبه خوانی حضور یافت.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر خود با قم ضمن بازدید از پروژه نیمه تمام سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری، حضور در جلسه پیشکسوتان و دیدار با جوانان استان با شماری از مراجع و علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی: ۸۰ سال است ورزش را ترک نکرده‌ام

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت: بنده ۹۶ سال سن دارم و از ۸۰ سال قبل ورزش را ترک نکرده ام و امروز هر چیزی که دارم از استمرار در ورزش است.

وی افزود: بنده بدلیل پایبندی و استمرار بر ورزش هم اکنون از نظر فشارهای قلبی و عروقی نشاط یک جوان ۴۰ ساله را در خود احساس می کنم و پزشکان نیز اخیرا بر این مساله صحه گذاشته اند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در بین جوانان اظهار داشت: بنده در برخی امور مانند کوهنوردی حاضر هستم با برخی جوانان امروزی مسابقه بگذارم.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم همگانی شدن ورزش در بین مردم، ادامه داد: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان می شود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می شود.

وزیر ورزش: کشتی قهرمانی قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار ابراز داشت: کشتی سنتی و قهرمانی ۴ هزار سال در ایران قدمت دارد و این رشته ورزشی یکی از مهمترین جنبه های ورزش در ایران در سطح بین الملل است.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می برد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: ورزش های بومی محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به گفته وی ، کمان گیری با اسب یکی از ورزش ها و سنت های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت های سنت های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته های بومی محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

آیت الله علوی گرگانی: مراکز اختصاصی ورزش بانوان راه‌اندازی شود

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در ادامه در دیدار وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ورزش زنان در کشور نباید به نحوی باشد که موجب اختلاط با نامحرم باشد و وزارت ورزش و جوانان باید مراکز اختصاصی برای ورزش بانوان احداث کند.

این مرجع تقلید افزود: ورزش بانوان در ایران باید بدون نیاز به آقایان باید به سمت خودکفایی و استقلال حرکت کند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان اقداماتی انجام دهد که ورزش وسیله توجه به خداوند باشد و برخی رفتارهای احتمالی موجب سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

آیت الله علوی گرگانی گفت: ایران باید الگوی کشورهای اسلامی در دنیا باشد و از این نظر بروز برخی صحنه ها و تصاویر مورد تایید نیست.

این مرجع تقلید افزود: از مهمترین توصیه های معارف دینی خدمت به مردم است به نحوی که خداوند رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است.

حمایت از ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: در دوره جدید به ورزش بانوان با حفظ ارزش ها و فرهنگ اسلامی توجه خواهد شد.

سجادی ادامه داد: وزارت ورزش در تلاش است تا نوجوانان را از سنین پایین با ورزش آشنا کند و این علاقه تا پایان عمر همراه آنها باشد.

به گفته وی، ورزش همگانی تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های بیماری در جوامع مختلف دارد و توسعه ورزش همگانی در کشورهای پیشرفته به عنوان یک رویکرد مهم در دستور کار است.

رییس جامعه مدرسین: ورزشکار کشور اسلامی با سکولار متفاوت است

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار سجادی با اشاره به موفقیت بانوان ورزشکار قم با حفظ حجاب اسلامی گفت: ورزشکار نظام اسلامی با ورزشکار یک کشور سکولار باید متفاوت باشد و جایگاه معارف دینی و اخلاقی در بین ورزشکاران برجسته باشد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به روایات و مفاهیم دینی بر ورزش و آمادگی جسمانی، ابراز داشت: امروز وزن کشورها با ورزش و قهرمانی های ورزشکاران سنجیده می شود و افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از مواقع با موفقیت کشورها می سنجند.

به باور وی، استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان باید به سطح محلات برسد و مسوولان این وزارتخانه با حضور در محل های بازی کودکان از همان ابتدا بر کشف استعدادها توجه داشته باشد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ورزش علاوه بر مزیت ها و ویژگی های فردی و آمادگی جسمانی در عرصه بین الملل حائز اهمیت است، تاکید کرد: ورزش امروزه در مبادلات بین المللی تعیین کننده است.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر استفاده از مربیان حرفه ای خارجی در کشور، بیان کرد: در کنار استفاده از مربیان خارجی باید به دنبال کادرسازی در داخل نیز باشیم و مربیان قدرتمند و با دانشی تربیت کنیم.

وزیر ورزش: ایران در همه رشته‌های ورزشی حرف برای گفتن دارد

وزیر ورزش و جوانان نیز در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه رشته‌های ورزشی به‌جز رشته‌های معدود، به مرحله حرفه‌ای گری رسیده و در رویدادهای بین‌المللی عملکرد قابل دفاعی از خود می‌تواند داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه جدید وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب و مباحث مهمی است که هم اکنون در ورزش حرفه ای دنیا مطرح است.

وی با بیان اینکه حوزه جوانان با چالش های خاص خود همراه است، ادامه داد: بخشی از مباحث مربوط به جوانان مربوط به وزارت ورزش و جوانان است که بصورت جدی در حال پیگیری می باشد.

وزیر ورزش و جوانان حمایت از ورزش همگانی و ورزش قهرمانی را رویکرد اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: نزدیک به ۳ سال به المپیک آینده و حدود ۱۱ ماه به آغاز بازی های آسیایی باقی مانده است و با برنامه ریزی های انجام شده ایران با تمام قدرت در این رویدادها شرکت خواهد کرد.

سجادی یادآور شد: برنامه ریزی جهت برگزاری رقابت های ورزشی در بین کشورهای محور مقاومت، تقویت روحیه جوانمردی و توجه به اصل بنیان خانواده از برنامه های آتی این وزارتخانه است.

سجده محمدصلاح در لیگ انگلیس یک اقدام موثر فرهنگی است

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت: محمد صلاح بازیکن مصری تیم لیورپول انگلستان وقتی گل می‌زند به سجده می‌رود این یک کار فرهنگی تاثیرگذار در دنیای ورزش است که از عقاید وی سرچشمه گرفته است.

آیت الله سیدمحمد سعیدی افزود: برخی خال کوبی ها، آرایش های موی سر، رفتار و حرکات و غیره که امروز در بین ورزشکاران مشاهده می شود اثر تبلیغات فرهنگی تمدن غرب در بین آنها است و مسوولان فرهنگی و ورزشی ما نیز باید نسبت به بروز بیرونی فرهنگ و ارزش های دینی در بین ورزشکاران برنامه ریزی کنند.

امام جمعه قم افزود: حضور، رفتار و شعارهای تماشاگران در ورزشگاه ها در ایران باید متفاوت از برخی کشورها باشد و اصول اخلاقی و حرفه ای باید بصورت کامل رعایت شود.

سعید گفت: میدان ورزش یک میدان بزرگ فرهنگی است و ورزشکاران باید بدانند هدف نهایی از ورزش فقط قهرمانی نیست.

وی بیان کرد: فلسفه ورزش در اسلام با تعریفی که دیگران از آن کرده اند متفاوت است؛ ورزش در اسلام تقویت روح برای عبودیت خداوند متعال است.

۲۲۵ رشته ورزشی در کشور فعال است

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: ۲۲۵ رشته ورزشی در ۵۲ فدراسیون و ۱۰۰ انجمن و ۳۱ ادارات کل استانها در کنار کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک تشکیلات ورزش در ایران را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: تیم اعزامی پارالمپیکی ایران به مسابقات ۲۰۲۰ توکیو عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشت اما همچنان بهترین نتیجه کاروان اعزامی ایران مربوط به المپیک لندن است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: المپیک و بازی های آسیایی دو رویداد مهم پیش روی وزارت ورزش و جوانان در سه سال آینده است.

سجادی گفت: سند جامع تحول ورزش کشور تدوین شده و به زودی برای تصویب و ابلاغ در هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فعالیت ۳ هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد در ایران

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار بیان کرد: پیگیری، رصد و ساماندهی امور جوانان، اقدامات فرهنگی و هویتی و ارتباط با سازمان های مردم نهاد سه ماموریت مهم این معاونت است.

وحید یامین پور یادآور شد: در سراسر کشور ۳ هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد و ارتباط گیری موثر و فعال با این افراد در دستور کار است.

وی تصریح کرد: جوانان موتور پیشرفت کشور در بیانیه گام دوم انقلاب هستند و باید در قالب طرح های ملی، جوانان را برای ماموریت های مهم گام دوم انقلاب آماده کرد

مدیر حوزه‌ها: ورزش بانوان نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار سجادی اظهار داشت: اهمیت ورزش بانوان را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه بانوان با حفظ ارزش های فرهنگی و دینی می‌توان ضریب نشاط و شادابی جامعه را افزایش داد.

آیت الله علی رضا اعرافی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده است، گفت: در سطح حوزه علمیه قم ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه علمی در اجرای برنامه های ورزشی، گفت: حوزه تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و ورزشی نباید کم ارزش شمرده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی می تواند در حوزه اخلاق و گفتمان انقلابی پیشتاز باشد.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور، وزارت ورزش و جوانان باید ورزش کشور را از برخی اشکالات و ایردات ممکن را با برنامه ریزی درست و ادبیات صحیح اصلاح کند.

وی بیان کرد: تیم های اعزامی ایران طی چند ماه گذشته در رویدادهای جهانی افتخارات غرورآفرینی برای نظام آفریدند و حوزه علمیه قم این موفقیت ها را تبریک می گوید.

اعرافی با اشاره به ضرورت تقویت هویت ملی و دینی اظهار داشت: هویت سازی و شخصیت دادن به نسل جوان بعنوان یک مساله حیاتی باید توسط نهادهای مسوول مورد توجه باشد.

توسعه ورزش همگانی، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: به هر میزان که ورزش همگانی توسعه پیدا کند و مشارکت های مردمی افزایش یابد از هزینه درمان کاسته می‌شود و از طرفی جامعه‌ای با نشاط و نوع دوست بهتری را تجربه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه ورزش همگانی در دنیا یک تجربه موفق و امتحان پس داده است، گفت: حمایت از ورزش همگانی بصورت جدی مورد تاکید وزارت خانه و دولت سیزدهم است.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه، بیان کرد:بنده ۱۷ سال در رشته دوومیدانی فعالیت کردم و هنوز برخی رکودهای بنده که از آن خود کرده ام جوانان به آن دست نیافته اند و این قبیل مسائل یکی از دغدغه های امروز ورزش کشور است.

سجادی خاطرنشان کرد: توقع از ورزش ایران بالا رفته و در هر رویداد ورزشی که برگزار می شود مردم به دلیل نتایج درخشان گذشته انتظار کسب مدال های متنوع دارند.

به گفته وی، وجود روحیه و مدیریت انقلابی در ورزش جانبازی سبب شده تا عملکرد تیم های پارالمپیکی کشور همیشه قابل دفاع و درخشان باشد.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: سند تحول ورزش کشور تدوین شده و تلاش می شود در قالب حرکت های ترکیبی با سایر نهادها تحول شگرفی در ورزش کشور به وجود بیاید.

وی با اشاره به رویکرد وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزش بانوان، خاطرنشان کرد: الگوی حجاب ورزشکاران ایرانی ایده و الگوی بسیاری از کشورهای اسلامی شده است.

۵۴ درصد مردم ایران ورزش نمی کنند

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز بیان کرد: ایجاد تحول در ایران به دلیل عادت های نظام اداری و کم کاری مسوولان در مقام حرف بسیار راحت و در مقام عمل بسیار دشوار است.

سینا کلهر ادامه داد: ورزش در سبد فرهنگی و مصرفی مردم در رتبه ششم قرار دارد و طبق آخرین آماری که احصا شده ۵۴ درصد مردم اصلا ورزش نمی کنند.

وی عنوان کرد: یکی از چالش های مهم ورزش این است که عرصه ورزش به سمت ابزار و وسیله بودن پیش می رود و از بعد تربیتی و فرهنگی دور می شود.

به گفته وی، دانش برنامه ریزی و فرهنگ سازی ایران در برابر جبهه مقابل و دشمن همچنان ضعیف است و هم افزایی بین نهادهای دینی و فرهنگی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نظام اداری و مدیریتی ما آن مقداری که درمان را جدی گرفته، ورزش همگانی و پیشگیری را مورد توجه قرار نداده است.

سرانه‌های ورزشی قم رضایت‌بخش نیست

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

وزیر ورزش و جوانان همچنین در جلسه ای با حضور پیشکسوتان ورزش قم گفت: استاندارد سرانه ورزشی در دنیا سه متر برای هر فرد است که این میزان در استان قم حدود ۵۰ سانتی متر است که وضعیت مطلوبی را نشان نمی دهد.

وی افزود: قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان و ظرفیت های گردشگری و مذهبی آن می تواند قم را به عنوان یکی از شهرهای اصلی در برگزاری رقابت های ملی و بین المللی تبدیل کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بیمه ورزشکاران، داوران و مربیان از چالش های مهم ورزش در ایران است که از عوامل مهم آن این است که فعالیت ها در قوانین کشور شغل محسوب نمی شود.

به گفته وی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیرا در تماس های جداگانه ای خواستار ورود به مبحث بیمه ورزشکاران و رفع نگرانی این افراد شده اند.

سجادی تاکید کرد: مشکل همیشگی و تکراری حمایت از پیشکسوتان یکبار برای همیشه باید حل شود؛ حقوق این افراد در صندوق حمایت از ورزشکاران باید تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: سند تحول ورزش کشور تدوین شده و امید می‌رود به زودی توسط هیات دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

تکمیل سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری قم در اولویت طرح‌های نیمه‌تمام کشور است

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

وزیر ورزش و جوانان همچنین تکمیل و راه‌اندازی سالن ورزشی نیمه تمام ۴ هزار و ۵۰۰ نفری قم را از طرح‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل و راه‌اندازی قلمداد کرد.

وی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سالن ورزشی ۴ هزار و ۵۰۰ نفری قم در شهرک پردیسان،افزود: این سالن ورزشی یکی از مجموعه های زیبا و مدرن کشور می تواند باشد.

وی ابراز داشت: در این مجموعه ورزشی با اندکی تغییرات کاربردی می توان بسیاری از رشته های ورزشی را در حالت استاندارد و با حضور مطلوب تماشاگران برگزار کرد.

سجادی اظهار کرد: برای تکمیل این مجموعه نیمه کاره جلسه ای با استاندار قم برگزار شد و فردا نیز در جلسه آمایش سرزمین وزارت ورزش وضعیت این پروژه مورد برررسی قرار خواهد گرفت.

این پروژه هم اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مساحت کل آن ۱۸ هزار و ۷۱۵ متر مربع است که ۵ هزار و ۷۳۶ متر از آن به مساحت کل سالن ورزشی اختصاص یافته است.

در این سالن ورزشی مدرن اتاق های مربوط به بازیکنان، داوران، سالن آماده سازی، دوپینگ، اتاق مربی،نمازخانه، اتاق جلسات، اتاق استراحت پرسنل وغیره جانمایی شده است.

وزیر ورزش در تمرینات تیم بسکتبال شیمیدر قم حضور یافت

تاکید علما و مراجع قم بر اهمیت ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های دینی

قم-ایرنا- وزیر ورزش و جوانان در ادامه برنامه سفر یکروزه خود در تمرینات تیم بسکتبال لیگ برتری شیمیدر قم حضور یافت و با بازیکنان و کادرفنی تیم گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، سیدحمید سجادی با حضور در محل تمرینات تیم بسکتبال شیمیدر قم برای بازیکنان داخلی و خارجی این تیم لیگ برتری آرزوی موفقیت کرد.

وی در حاشیه این جلسه، اظهار داشت: تیم شیمیدر قم برای سومین سال پیاپی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح اول بسکتبال ایران به رقابت خواهد پرداخت و ما برای این تیم آرزوی سربلندی در فصل جاری لیگ برتر داریم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در دیدار به همراه تنی چند از معاونان وزارت ورزش و جوانان و مسوولان استانی بر پیراهن این تیم لیگ برتری امضا زدند.

خبرنگارماان شاهین طبع سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر قم در گفت گو با وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: تیم بسکتبال شیمیدر قم ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده دار به همراه بازیکنان باتجربه خارجی خود را برای فصل جاری لیگ برتر آماده می کند.

وی بیان کرد: حمایت وزارتخانه و اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات بسکتبال قم می تواند در تقویت روحیه و انگیزه این تیم قدرتمند شهرستانی موثر باشد.

گفتنی است دیدار وزیر ورزش و جوانان با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید بدون حضور خبرنگاران و رسانه ها برگزار شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید