کد خبر: 354945
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رکوردشکنی گیله‌مرد در تیم ملی/ شباهت جالب جهانبخش و اسکوچیچ

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم دور نهایی و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شد اما با این حال صدرنشینی خود را در گروه نخست حفظ کرد. تک گل ایران در این مسابقه به وسیله علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی زده شد.

جهانبخش حالا با سه گل و به تنهایی آقای گل دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیاست. او پیش از این به تیم‌های سوریه و عراق هم گل زده بود تا حالا از ۵۷ بازی ملی ۱۱ گل زده باشد. میانگین گلزنی جهانبخش با این سه گل از ۰.۱۳ به ۰.۱۹ افزایش پیدا کرد. او همچنین رکوردهای جالب دیگری را هم بر جای گذاشت.

ابتدا نگاهی به گل‌های علیرضا در لباس تیم ملی می‌اندازیم. او از سال ۲۰۱۳ در تیم بزرگسالان حضور دارد و در این هشت سال توانسته دروازه تیم‌های تایلند، هند، قطر، ونزوئلا، بولیوی، عمان، سوریه(۲)، کامبوج، عراق و کره جنوبی را باز کند. گلزنی مقابل ۱۰ تیم مختلف که سوریه بیشترین سهم را داشته است.

رکوردشکنی گیله‌مرد در تیم ملی/ شباهت جالب جهانبخش و اسکوچیچ

۹ گل علیرضا به تیم‌های آسیایی و ۲ گل به نمایندگان آمریکای جنوبی بوده است. این گل‌ها در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، مقدماتی جام جهانی، دوستانه و جام ملت‌های آسیابه ثمر رسیده است. ۶ گل علیرضا در ایران و پنج گل در دیدارهای خارج از خانه زده شده است.

گل ستاره ایرانی تیم فاینورد به کره جنوبی اولین گل او بود که زده شد و تیم ملی در نهایت به برتری نرسید. هر ۱۰ گل قبلی وینگر راست سابق برایتون در حالی به ثمر رسیده بود که تیم ملی در نهایت برد را به خود اختصاص داده بود اما یازدهمین گل به تساوی انجامید تا آمار جهانبخش هم مانند آمار دراگان اسکوچیچ ۱۰ برد و یک تساوی باشد. فراموش نکنیم که او هر وقت گل زده تیم ملی شکست نخورده است.

بازیکن ۲۸ ساله تیم ملی در سال ۲۰۱۳ یک گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۶ او موفق به زدن ۲ گل شد. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم یک گل از طرف او وارد دروازه رقابت شد. در سال ۲۰۱۹ تعداد گل‌ها به عدد ۲ رسید ولی در سال ۲۰۲۱ شاهد یک رکوردشکنی بودیم. جهانبخش تا به اینجا توانسته چهار گل در سال جاری بزند تا بهترین سال فوتبالی‌اش در تیم ملی از لحاظ گلزنی را پشت سر بگذارد.

باید دید شماره هفت دوست داشتنی تیم ملی در ادامه راه چه نمایشی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد داشت.

رکوردشکنی گیله‌مرد در تیم ملی/ شباهت جالب جهانبخش و اسکوچیچ

۱۳۵۲

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس