کد خبر: 354977
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نماینده مجلس: کابینه اقتصادی دولت سیزدهم قوی و توانمند است

محمد صفایی دلویی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد که با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی اقتصادی و با تشکیل یک گروه قوی اقتصادی، مشکلات کشور در این بخشها با انسجام و عزم جدی مسوولان ذیربط و دولت سیزدهم رفع شود.

وی به بررسی صلاحیت احسان خاندوزی و سیدرضا فاطمی امین، وزیران پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی هفته پیش اشاره و بیان کرد: این دو فرد معرفی شده به ترتیب دارای تجربه حضور در کمیسیون اقتصادی و مرکز اقتصادی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و از تجربه خوبی برخوردارند و منشاء خدمات موثری در حوزه مسوولیتی خود بوده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مخالفت خود با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز گفت: آموزش و پرورش دارای یک میلیون نفر فرهنگی شاغل در کشور است و معرفی فردی خارج از این مجموعه به عنوان وزیر و مسوولیت عالی این بخش خارج از انصاف است.

وی افزود: بر اساس بروکراسی موجود، اگر کسی دارای تجربه اجرایی در داخل یک مجموعه نبوده و آگاهی و آشنایی کافی با آن نداشته باشد، نمی تواند به خوبی و اثربخش آن را مدیریت کند و به احتمال زیاد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس موفق به کسب رای اعتماد نشود.

صفایی ادامه داد: در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار وزیران پیشنهادی دولت در همه کمیسیون ها حضور می یابند و صلاحیت آنان بررسی می شود و حال آنکه در دوره های گذشته صلاحیت وزرا تنها در کمیسیونهای تخصصی بررسی می شد.

وی گفت: چون نمایندگان باید نظرات خود را راجع به همه وزیران پیشنهادی اعلام کنند بر اساس برنامه ریزی هیات رییسه مجلس، برای افزایش شناخت این افراد باید در عرض چهار روز در همه کمیسیونها حضورر یابند که تاکنون بیش از ۳۰۰ جلسه بین نمایندگان با وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم برگزار شده است.

این نماینده مجلس افزود: بر این اساس وزیران پیشنهادی دولت یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برنامه های خود را در کمیسیونهای مختلف مجلس شورای اسلامی ارایه می دهند و در نهایت جلسه رای اعتماد به این افراد عصر سه شنبه و یا چهارشنبه این هفته برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت، مخفی است مگر اینکه نماینده ای درخواست آشکار شدن و اعلام رای خود را داشته باشد.

صفایی گفت: من در موافقت با ۱۷ وزیر و مخالفت با ۲ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم، متقاضی سخنرانی در صحن علنی مجلس شده ام که بعد از قرعه کشی نوبت سخنرانی برای هر نماینده تعیین می شود.

وی افزود: کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای آورده و برای شور دوم به کمیسیون آیین نامه مجلس ارجاع شده اما هنوز برای بررسی نهایی وارد صحن نشده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس