سه شهرستان زرد خراسان جنوبی نارنجی شد

غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های قاینات، طبس و نهبندان به همراه ۶ شهرستان دیگر استان در رنگ‌بندی قبلی زرد رنگ (متوسط خطر) بودند و بیرجند تنها شهرستان نارنجی (پرخطر) استان بود.

وی بیان کرد: با توجه به رنگ‌بندی جدید که از امروز ۲۴ مهر ماه اعمال می‌شود، چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان خوسف هم در وضعیت آبی (کم‌خطر) است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: مواردی گزارش شده که جشن‌های عروسی با ظرفیت کامل در تالارها برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک در مکان‌های پرجمعیت و رعایت فاصله اجتماعی تصریح کرد: ادامه این روند ورود استان را به خیز جدید بیماری محتمل می‌کند در حالی که هنوز زمان زیادی از پشت سر گذاشتن موج پنجم نگذشته است.

شریف‌زاده واکسیناسیون عمومی را در کاهش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا بسیار موثر دانست و افزود: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۷۵۴ نفر در خراسان جنوبی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۷۰.۳ درصد جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان واکسینه شده‌اند.

وی گفت: همچنین ۲۳۲ هزار و ۸۸۶ واکسن نوبت دوم تزریق شده که ۳۵.۳ درصد جامعه هدف بالای ۱۲ سال را در برگرفته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد افزود: متاسفانه استفاده از فضای مجازی برخی‌ افراد را به تزریق نکردن واکسن سوق داده که خطری برای جامعه در همه‌گیری کرونا است.

وی از آغاز تزریق نوبت سوم تزریق واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان با اولویت بیمارستان‌ها و بیماران خاص خبر داد و گفت: این روند برای سایر جامعه هدف براساس دستورالعمل ابلاغی ادامه خواهد داشت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید