کد خبر: 355005
۰
۰
نسخه چاپی

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

آیت الله رئیسی پس از سفر به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام ، کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر، استان فارس با پنج میلیون نفر جمعیت و ۳۶ شهرستان را به عنوان هفتمین مقصد سفر در روز ۲۲ مهرماه همزمان با ایام بزرگداشت یادروز حافظ شاعربلندآوازه ایران انتخاب کرد.

رئیس دفتر رییس‌جمهوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و وزیران کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهادکشاورزی، آیت‌الله رییسی را در سفر به استان فارس همراهی کردند و زیارت حرم های مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و سید علاءالدین الحسین (ع)، بازدید از آرامگاه خواجه حافظ شیرازی و دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان و شرکت در جلسه شورای اداری بخشی از برنامه‌های هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری بود.

بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید و گفت و گو با کارشناسان مرمت آثار باستانی این محوطه تاریخی، حضور در جمع مردم روستای کناره شهرستان مرودشت و شنیدن مشکلات دامداران این منطقه، بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت و بررسی مشکلات این واحد صنعتی تعطیل و نشستن پای حرف دل اهالی روستا و دامداران فعال در این منطقه واقع در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری شمال شیراز، قدردانی از ورزشکاران افتخارآفرین استان فارس در رقابت‌های بین‌المللی، المپیک و پارالمپیک، از دیگر برنامه های این سفر بود.

در این سفر که همانند دیگر سفرها به علت شیوع کرونا بدون دیدار عمومی بود، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های لارستان، اوز، گراش و خنج و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های جهرم ، خفر، داراب و زرین دشت،‌ رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان های خرامه، کوار و سروستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت و جواد اوجی وزیر نفت در شهرستان های فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد حضور یافتند.

همچنین علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در شهرستان های کازرون و کوهچنار، وزیر راه و شهرسازی در شهرستان های شیراز و زرقان و احمد وحیدی وزیر کشور در شهرستان های رستم و ممسنی ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در شهرستان های آباده، خرم‌بید، بوانات و سرچهان و معاون رئیس جمهور در امور مجلس در فسا، نیریز، استهبان و بختگان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در شهرستان های اقلید ، بیضا و سپیدان حضور پیدا کرده و به بررسی مسائل حوزه مربوط به خود پرداختند.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان نیز در این سفر، رییس جمهوری را همراهی کرده و ضمن دیدار با خانواده شهید دوران و تجدید میثاق با شهدا، پای درد دل و صحبت‌های خانواده این شهید نشست و در جریان مشکلات خانواده شهدا قرار گرفت.

وی همچنین پس از بازدید از مجموعه ورزشی حجاب شیراز در جلسه‌ای با حضور بانوان ورزشکار و مدال آور استان فارس گفت: علاوه برآن ۱۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو برای مجموعه ورزشی حجاب و ۱۰ میلیارد تومان هم از وزارت نفت برای پارک بانوان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هم ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی در قسمت بانوان را فعال‌تر کنیم‌.

به گفته خزعلی اعتبارات بسیار خوبی در سفر استانی دولت به استان فارس اختصاص داده شد که می توان گفت حدود ۲۰۰میلیارد تومان به طور خاص به بخش بانوان اختصاص داده شده است .

سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری نیز در سفر به شهرستان آباده با جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان دیدار و مشکلات را بررسی کرد و گفت: خواسته‌ها و مشکلات شما را به رئیس جمهوری انتقال می دهم و وی نیز حتما دستور پیگیری می دهد.

از مشکلات و خواسته‌هایی که مدنی قول پیگیری آن ها را داد می توان به فرودگاه شمال فارس، دسترسی شهرستان آباده به آزاد راه شمال فارس، مشکلات معدن خاک نسوز استقلال آباده، اینترنت روستاها، بازارچه مشاغل خانگی، برخوردار نبودن از اعتبارات نفت و گاز و مشکل تعدیل چند صد نیرو کارگر از کارخانه‌ای در آباده اشاره کرد.

بر اساس برنامه پیش بینی شده وزرایی که به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان ها و مناطق مختلف سفر کرده اند گزارش و نتایج سفرشان را در نشست پایانی و شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری مطرح می کنند که در سفر ۲۲ مهرماه استان فارس نیز اتفاق افتاد تا مسوولان بهتر بتوانند برای رفع مشکلات به راهکارهای درست برسند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان های نی‌ریز ، استهبان و بختگان گفت: امروز فصل جدیدی در خدمتگزاری به مردم آغاز شده و هر کس در هر جایی که می‌تواند باید به مردم خدمت و برای آبادی کشور تلاش کند و وجود مشکلات به معنای این نیست که ما تلاش نکنیم، همه ارکان دولت و قوای سه گانه شبانه روز تلاش می کنند که شرایط بهتری بر کشور حاکم شود.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی
محور سخنان آیت الله رئیسی در سفر به استان فارس

- پیش بینی ۱۰۰ طرح برای حل مسائل استان فارس از جمله خشکسالی و کم آبی

- فعال‌سازی ظرفیت‌های فارس

- تلاش برای حل مشکل بیکاری جوانان

- درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست که کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد.

- اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند.

- اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم.

- دولت سیزدهم برنامه گسترده و جامعی برای تأمین مسکن برای آحاد مختلف جامعه دارد و حتماً تلاش خواهد کرد مسکن قهرمانان ورزشی نیز تامین شود.

- دستور آیت الله رئیسی به وزیر ورزش: پاداش‌های قهرمانان ورزشی سریع پرداخت شود.

- برخی می‌گویند سفرهای استانی هزینه‌ دارد؛ اگر من به استان‌ها نیایم کارخانه‌ای که ۱۳ سال معطل بوده چگونه راه بیافتد؟ اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد. (اشاره به کارخانه زاگرس فارس)

- قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

- تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند.

در ادامه به دیگر برنامه ها و محور سخنان وزرا در سفر به استان فارس اشاره می شود:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید از مجتمع فرهنگی علی آباد و مجموعه جهانی پاسارگاد و نوید پیگیری تامین اعتبار برای تکمیل موزه شهر پاسارگاد، بازدید از شهرک صنعتی ارسنجان و بیمارستان نیمه تمام این شهرستان، بازدید از محل احداث کتابخانه عمومی ارسنجان و جاده ارسنجان به نی‌ریز، بازدید از کارخانه تینا و دادلی و بازدید از بیمارستان ۱۶۸ تختخوابی مرودشت و شرکت در آئین بزرگداشت حافظ و بیان این نکته که از طرف رئیس‌جمهوری قول تکمیل این طرح در چهار سال فعالیت دولت سیزدهم را می دهم.

- مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان فارس برای تکمیل تالار مرکزی شیراز اختصاص یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بازدید خودرویی از بافت فرسوده و برخی محله های شهر قدیم لار، بازدید از پردیس دانشکده علوم پزشکی و برخی طرح های عمرانی و بازدید از چند طرح عمرانی از جمله در حوزه راه، بهداشت و بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در حال ساخت راهپیما اوز، نشست با حضور فرمانداران چهار شهرستان جنوبی فارس و بررسی مهمترین خواسته ها و مطالبات مردم این مناطق

- احداث بیمارستان هزار و ۲۱۶ تختخوابی در شیراز و بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی در صدرا در دستور کار قرار می گیرد.
- تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان خانم الانبیاء و اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای تکمیل بیمارستان اعصاب و روان شهر جدید صدرا از جمله مصوبات سفر به استان فارس است.
- تکمیل و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی، تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان به بیمارستان داراب، ۶۰ میلیارد تومان به بیمارستان مرودشت، ۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان مصیری رستم، ۳۰ میلیارد تومان برای بیمارستان قادرآباد و تجهیز بیمارستان‌های فسا و جهرم و ارسنجان از دیگر مصوبات است.

- موافق مطالبات به حق مدافعان سلامت هستیم و تحقق آن توسط سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.

وزیر جهاد کشاورزی

- ۱۲ درصد امنیت غذایی کشور در اختیار استان فارس است و قطب باغبانی کشور به شمار می‌رود.

- به دلیل مشکلات کم آبی باید کار بیشتری در رابطه با توسعه گلخانه ها صورت گیرد و در حوزه آبخیزداری و تقویت منابع آب زیرزمینی نیز باید از ظرفیت ها بیشتر استفاده شود.

- از هفته آینده بانک کشاورزی اعطای دامدار کارت را با وام ۵۰ میلیون تومانی و با نرخ ۱۲ درصد آغاز خواهد کرد تا دامداران ما نیز حمایت شوند.

وزیر نیرو

دیدار با مردم شهرستان نوبنیاد کوهچنار و رسیدگی به مشکلات قطع مکرر برق ، مسایل توسعه شهرستان نوبنیاد کوهچنار ، مشکلات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، توجه به مناطق محروم و روستاهای این شهرستان و توجه به زیر ساخت ها، بازدید از طرح سد نرگسی و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کازرون فارس و بیمارستان ۲۰۶ تخت خوابی کازرون، بازدید از پروژه سد نرگسی در شهرستان کازرون ، ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، بازدید از تصفیه خاه فاضلاب شهرستان کازرون و بازدید از بیمارستان ۲۷۰ تخت خوابی این شهرستان

- روند اجرایی بسیاری از طرح‌هایی که در شهرستان کازرون اجرا شده بسیار کُند است از جمله روند اجرایی سد نرگسی دراین شهرستان رضایت بخش نیست .

- تامین آب استان فارس از سیاست های اصلی وزارت نیرو است که با تامین آب از دریا ، انتقال آب و تامین آب از سدها آب مورد نیاز تامین می گردد.در استان فارس ۱۴ مصوبه آب برق و فاضلاب داریم که اگر به تصویب برسد اعلام خواهد شد.

- نامناسب بودن شرایط بارش در فارس طی ۱۵ سال گذشته سبب شده که این استان در زمینه منابع آبی دچار مشکل شود، می‌کوشیم که تا پایان امسال پروژه خط دوم آبرسانی به شیراز تکمیل و به بهره‌برداری کامل برسد.

وزیر کشور

- سفرهای دولت در سه مرحله قبل، حین و بعد سفر با برنامه‌ریزی مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات استان‌ها صورت می‌گیرد و تا تحقق کامل مصوبات پیگیری می‌شوند.

- در گام نخست، قبل از سفر استانی، جلسات خوب و قوی از نظر کارشناسی در تهران با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و استاندار و مسئولان استانی برگزار و مسائلی که از قبل شناسایی شده، بحث و بررسی می‌شود و راهکارهای رفع آنها در قالب مصوبات سفر استانی تدوین می‌شود.
- در زمان سفر استانی نیز تعدادی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهوری به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در مناطق مختلف استان‌ها حضور می‌یابند .

- در مرحله سوم و بعد از سفر نیز مصوبات سفرهای استانی دولت تا تحقق کامل پیگیری می‌شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، بازدید از پروژه‌های موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، بازدید از مجموعه جهانی پاسارگاد و مجموعه جهانی تخت جمشید

- پروژه موزه منطقه‌ای فارس با ۶۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در حال ساخت کشور محسوب می‌شود و مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل ۴ گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است نیز بنابر اظهارات عزت اله ضرغامی ظرفیت مطلوبی برای حافظیه است که می‌تواند مکمل این محل باشد.

- تسهیلات مورد نیاز را که حدود ۵۰ میلیارد است پیگیری می‌کنیم، با توجه تسهیلات قول داده شده یک‌ساله پروژه به اتمام برسد هدف ما سرعت در انجام پروژه‌ها است.

- تاکنون ۲۰میلیارد تومان اعتبار قطعی به توسعه منطقه گردشگری پاسارگاد در سفر استانی هیات دولت به استان فارس تخصیص داده‌شده و از سایر محل‌ها نیز اعتباراتی به این منطقه اختصاص می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت

- صاحبان و سرمایه گذاران بالای ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل و کارخانه‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، افرادی هستند که اهلیت ورود به این حوزه را نداشته‌اند.

- وزارت صمت بر اساس یک برنامه مدون در حال تهیه و احصای مهمترین موانع و مشکلات فراروی طرح ها در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت و صادرات است.

- یکی دیگر از برنامه ها و اولویت های اساسی این وزارتخانه برای حمایت از سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی بر اساس طرح آمایش سرزمینی در هر منطقه، شهرستان و استان است.

وزیر راه و شهرسازی

بازدید از کمربندی جنوب غرب شیراز و محورهای روستایی شهرستان زرقان فارس

- آزادراه شیراز - اصفهان یکی از پروژه‌های مهم راه‌ سازی در کشور و استان فارس است که با توجه به پیشرفت حدود ۹۳ درصدی آن منابع مالی برای ادامه و تکمیل پروژه تخصیص خواهد یافت.
- دو بانده کردن محور فارس به عسلویه و جم از دیگر برنامه‌های مد نظر این وزارتخانه است که با آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک ظرف سه سال اجرا خواهد شد.

- بر اساس برنامه تولید چهار میلیون واحد مسکونی در کشور طی مدت چهار سال در دستور کار است که برای تحقق این مهم در استان فارس در بحث تامین زمین مشکلی وجود ندارد.
- بخش قابل توجهی از این نوسازی کامیون‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل بار کشور می‌تواند توسط کارخانه‌های خودروسازی داخلی انجام شود و قطعا اولویت ما در نوسازی این ناوگان نیز استفاده از تولید داخل خواهد بود.

- با توجه به مصوباتی که در سفر استانی رئیس جمهوری به فارس داشته‌ایم و همچنین اعتباراتی که در این زمینه تخصیص یافت، شاهد اتفاقات و تحولات قابل قبولی در حوزه حمل و نقل این استان خواهیم بود.

وزیر نفت

- تاکنون ۶ میدان نفتی در استان فارس توسعه یافته که تولید روزانه آن ۱۱۴ میلیون متر مکعب است و علاوه بر این توسعه ۶ میدان نفتی جدید دیگر نیز در این استان با ۲ میلیارد دلار اعتبار در این دولت آغاز خواهد شد.

- با توسعه میدان‌های گازی، روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز استان فارس افزوده خواهد شد، در خصوص طرح‌های پتروشیمی مغفول مانده استان فارس نیز این پروژه‌ها ۱۵ سال است که بلاتکلیف باقی مانده و تضمین داده‌ایم که در صورت شروع فعالیت چهار پتروشیمی فیروزآباد، جهرم، داراب و فسا، خوراک آنها را تامین کنیم.

از سفر دیگر مسوولان به استان‌ها چه خبر؟

علاوه بر رئیس جمهوری و وزرا برخی دیگر از مسوولان نیز هفته گذشته راهی نقاط مختلف کشور شدند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیرند که در ادامه به مهمترین سفرها و سخنان آنها اشاره می شود:

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

مسوولان دولت سیزدهم در ادامه سفرهای استانی خود در هفته گذشته میهمان برخی دیگر از مناطق کشور هم بودند که از جمله آنها می توان به سفر محسن رضائی میرقائد معاون اقتصادی رئیس جمهوری به استان خوزستان به منظور بررسی روند فعالیت ترخیص کالا از بنادر استان و حضور در مناطق زلزله زده اندیکا و شمال خوزستان اشاره کرد.

- از بابت مشکلات پیش آمده برای مردم شرمنده هستیم اما همواره تلاش خواهیم کرد که با تکیه بر همت بلند جوانان کشورمان و همچنین تحمل مردم، وضعیت بهتری را رقم بزنیم.

- بخش مهمی از واردات کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) انجام می شود که روند ترخیص کالاها برای مصرف داخلی با گره هایی روبه رو است؛ لذا در این سفر تلاش می شود که این گره ها بررسی شوند تا مشکلات پیش آمده حل و فصل شوند و دستورات مقام ریاست جمهوری در سفر به خوزستان نیز بررسی خواهد شد تا روند اجرای مصوبات با جدیت دنبال و پیگیری شود.

- شرایط استان خوزستان در بخش های مختلف بخصوص مسائل مربوط به خسارات زلزله زدگان را در تهران مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

- موانع مربوط به حمل یکسره کالاهای اساسی وارداتی از بندر خوزستان به مقصد باید رفع و در این دولت محقق شود.

- در اقتصاد کشور گفت: ارزآوری شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در شرایط تحریم، کمک بزرگی به کشور محسوب می شوند.

همچنین می توان به سفر ۱۹ مهرماه و روز پرکار احمد وحیدی وزیر کشور اشاره کرد چرا که در سفر به استان های هرمزگان، اصفهان و زنجان در یک روز، به ترتیب مهدی دوستی، سیدرضا مرتضوی و محسن افشارچی را به عنوان استانداران جدید معرفی کرد.

وزیر کشور در این سفرها چه گفت؟

- برنامه محوری براساس طرح توسعه و برنامه پیشرفت در هرمزگان طراحی، تدوین و اجرا می‌شود.

- تنگه راهبردی هرمز بر کرانه آن قرار دارد و به لحاظ راهبردی یکی از حساس ترین نقاط دنیا بوده و با داشتن ۱۴ جزیره در کشور بی نظیر است و هر کدام از این جزیره ها ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد.

- طرح انتقال آب بین حوضه ای و از دریاهای عمان، خلیج فارس و خزر به استان ها باید با جدیت دنبال شود و در اجرای این طرح‌ها و رفع مشکلات آب باید الگوی آمایش سرزمین مورد توجه و مبنای عمل ما باشد زیرا این الگو، تجلی جغرافیایی سیاست‌های بالادستی نظام است که رییس جمهوری نیز به کرات به آن اشاره کرده است.

- زنجان منطقه‌ای بسیار مهم در کشور و ظرفیت‌های ذاتی فرهنگی و اقتصادی بسیار بالایی دارد و نقش واسطه این استاندر اتصال بین تهران، قزوین و استان های شمال غرب تا مرز، بسیار مهم و قابل توجه است.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی
احمد وحیدی وزیر کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۱۸ مهرماه به منظور حضور در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان به تبریز سفر و با حجت الاسلام‌محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز دیدار کرد.

- نگاه دولت مردمی سیزدهم توجه به استعدادها، نمادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری اقصی نقاط کشور است،

- ایران یکی از مهم ترین کانون های جوشش فرهنگ و تمدن است و باید این منطقه نقش مرکزیت خود را نه تنها برای ایران بلکه برای بخش جنوب قفقاز ایفا کند و آذربایجان شرقی از نقاط اصلی و پایگاه‌های مهم فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی است و باید از این ظرفیت برای گسترش اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده شود.

- از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره باغچه بان در آذربایجان‌شرقی حمایت می کنم و ایجاد یک مجموعه نمایش سینمایی در شهرستان مرند باید در دستور کار قرار گیرد.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر ورزش و جوانان ۲۲ مهرماه در نخستین سفر استانی خود به قم ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه (س)، دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما از جمله حضرات آیات؛ حسینی بوشهری، نوری همدانی، علوی گرگانی، اعرافی و جوادی آملی و سعیدی، حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)، از پروژه سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان بازدید و از جمعی از پیشکسوتان ورزشی و سمن های جوانان استان قم در زورخانه شهید محمدحسین فهمیده قدردانی کرد.

سید حمید سجادی در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه رشته‌های ورزشی به‌جز رشته‌های معدود، به مرحله حرفه‌ای گری رسیده و در رویدادهای بین‌المللی عملکرد قابل دفاعی از خود می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: برنامه جدید وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب و مباحث مهمی است که هم اکنون در ورزش حرفه ای دنیا مطرح است.

به گفته وی تکمیل و راه‌اندازی سالن ورزشی نیمه تمام ۴ هزار و ۵۰۰ نفری قم از طرح‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان است.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دلیجان

یک واحد تولید الیاف پلی استر (بافتینه پارس) با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و ۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و اشتغالزایی ۱۱۰ نفر روز جمعه ۲۳ مهرماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان در دلیجان بهره‌برداری شد.

این واحد تولیدی، ظرفیت تولید روزانه ۴۰ تن انواع الیاف پلی استر به ویژه کتان تایپ ۱.۴ دنیر را داراست.

شرکت در آئین اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات و بازدید از ۲ طرح بزرگ اقتصادی در شهرستان خمین شامل واحد تولیدی پنل‌های خورشیدی و پتروشیمی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت در سفر به استان مرکزی بود.

سید رضا فاطمی امین در شهرستان دلیجان گفت: برنامه سهمیه‌بندی و تامین مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دست صنعت پتروشیمی کشور تا ۲ ماه آتی نهایی شده و مشکل این بخش برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید رفع می‌شود.

اصغر نوراله زاده رییس صندوق کارآفرینی امید کشور در بروجرد

- اعتبار لازم برای ایجاد طرح‌های گردشگری در روستا وجود دارد و انتظار می‌رود این پروژه‌ها علاوه بر رونق کسب و کار در مناطق روستایی مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

- تفاهم نامه‌ای با وزارت جهادکشاورزی در راستای حمایت از طرح‌های گیاهان دارویی منعقد شده است و اعتبار فرآوری هم طی هفته های آینده ابلاغ می شود.

اسماعیل قادری فر معاون وزیر جهاد کشاورزی در آبادان

- مشکلات خرید خرمای تضمینی از نخلداران در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد و سال آینده زیرساخت‌های لازم برای شرایط خرید و انبار محصول خرما فراهم خواهد شد تا نخلداران مانند امسال دچار بحران نشوند.

- پرداخت مطالبات نخلداران و کشاورزان خوزستانی دراولویت این سازمان قرار دارد و به زودی پرداخت مطالبات آنها که حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است شروع می شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که خرید خرما در خوزستان از نیمه شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد و از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ تن خرما از نخلداران شهرستان آبادان خریداری و در انبارها نگهداری شده است.

سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرده امسال ۲۳۵ هزار تن انواع خارک، رطب و خرما برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته پنج هزار تن افزایش دارد و قرار است حدود ۸۵هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گچساران

مجتمع پتروشیمی گچساران که تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، یکی از طرح‌های بسیار مهم در صنعت پتروشیمی به مساحت ۱۵۷ هکتار به شمار می رود که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای به طول ۹۰ کیلومتر تامین می کند و ۶۴ درصد از کالاهای مورد نیاز این مجتمع از محصولات داخلی تامین شده است.

هدف از احداث مجتمع پتروشیمی گچساران تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون است. ۱۹ مهرماه

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

مردم استان کردستان هفته گذشته با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شاهد پایان عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر بودند.

به گفته خادمی این پروژه کار خیر و زیربنایی بزرگی محسوب شده که توسط نظام اسلامی اجرا شده و به عنوان اولویت انجام خواهد شد و پس از تکمیل ایستگاه‌ها در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

طول خط آهن تهران، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده، شامل سه قطعه، ۲۷ کیلدمتر خط ایستگاهی و هفت ایستگاه دارد که مهمترین آن ابستگاه سنندج است.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه ریلی بلندمدت اتصال بنادر جنوب و جنوب غربی به شمال غرب کشور از طریق راه آهن در دست اجرا است که با اتمام آن بین قروه و دهگلان، این خط به زنجان، تبریز و جلفا وصل خواهد شد و از جنوب نیز خط ریلی از ملایر، دورود و بروجرد و اتصال آن به بندر امام خمینی در دستور کار و طرح ملی قرار گرفته است و از سوی دیگر، خط ریلی از خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان به مرز بازرگان متصل شود.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با حضور در شهرستان محلات استان مرکزی در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران حضور یافت.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با عرصه نمایشگاهی ۲۴ هزار متر از ۲۰ مهرماه به مدت چهار روز در نیم ور شهرستان محلات برگزار شد و بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان حوزه معدنی داخلی و خارجی از جمله تجار خارجی از کشورهای هند، ترکیه، امارات، قزاقستان،تاجیکستان، بنگلادش و قطر در این نمایشگاه شرکت داشتند.

کشاورز در این آئین گفت: ۱۴۰ معدن از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ معدن سنگ تزیینی کشور در استان مرکزی است و باید جایگاه این معادن در اقتصاد و تولید ثروت بیش از پیش تقویت شود.

وی یادآورشد: در سنگ گرانیت بالغ بر ۸۰ نوع نوع رنگ و ساختار و صوت مختلف دارد همچنین بزرگترین ذخیره تراورتن قرمز دنیا در ایران و بزرگترین ذخیره تراورتن‌های روشن در ایران و استان مرکزی است و از این نقاط قوت می‌توان به یک شرایط خوب دست پیدا کرد.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در سفر یک روزه به قرچک در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف این استان را بررسی کرده و با معلمان دارای مشکلات خاص دیدار کرد و نیز در منزل یکی از معلمان حضور یافت.

- با واکسینه شدن حدود ۶۰ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، مدارس از نیمه دوم آبان به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

- فعالیت دانش آموزان به صورت حضوری را از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی آغاز می کنیم.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در سفری یک روزه به خوزستان از مدارس آسیب دیده از زلزله اخیر شهرستان اندیکا دیدن کرد و قول مساعد داد تا برای تسهیل در تحصیل دانش آموزان زلزله زده ، کانکس به این مناطق ارسال شود.

- ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و تعمیر داشتند که این رقم هم اکنون با ساخت و سازهایی که در چند سال اخیر انجام گرفته به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی هم در سفر ۲ روزه خود به منطقه آزاد اروند، از پروژه‌های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی بازدید و با فعالان اقتصادی، نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کرد و گفت: در سطح ملی برنامه مدونی با استراتژی و به شکل راهبردی برای تمام مناطق دردست تهیه است تا در یک دوره کوتاه زمانی مناطق آزاد تجاری را به ریل اصلی خود برگردانیم.

وی افزود: قرار است برای حل مشکلات مردم همکاری مشترک با منطقه آزاد اروند و خوزستان برقرار کنیم به علت تداخل بین دستگاهی از بسیاری از ظرفیت‌ها در منطقه آزاد اروند استفاده نمی‌شود و تلاش بر این است که این تداخل برطرف و از ظرفیت‌های موجود برای بهبود معیشت مردم منطقه استفاده شود.

هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه کشور با تداوم سفرهای استانی

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در سفربه بندرعباس گفت:کمک به توسعه و آبادانی جزایر خلیج فارس از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است و با توجه به اختیارات و مسئولیت‌ها، پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: ۷۱ بند در سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان و کارگروه تسهیل رفع موانع تولید تدوین شده که ۱۶ دستگاه اجرایی مسئولیت اجرای آنها را برعهده داشتند و طبق آخرین بررسی صورت گرفته، تاکنون ۶۵ درصد از این ۷۱ بند اجرایی شده است.

وی همچنین از خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک که برای اولین بار در تاریخ، صادرات نفت کشورمان را بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز مقدور می‌کند و در فاز نخست ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت را دارد، بازدید کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید