کد خبر: 355009
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

استقبال بورس از تغییرات مدیریتی با رشد ۴٠ هزار واحدی شاخص

به گزارش روز شنبه ایرنا، هفته گذشته با تصمیم هیات دولت ترکیب اعضای شورای عالی بورس تغییر کرد. این شورا نیز در عصر روز چهارشنبه «مجید عشقی» را به عنوان رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب کرد.

در روزهای گذشته، شاخص بورس در مسیر نزولی قرار داشت و افت زیادی را تجربه کرده بود، اما از امروز و در نخستین روز از فعالیت رییس جدید، روند حرکت بورس، تغییر کرد.

در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۰۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹ ‌هزار و ۳۹۷ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۱۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج‌هزار و ۹۲۸ واحد رشد به ۲۵۳ هزار و ۶۹۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۷ ‌هزار و ۱۸۸ واحد و شاخص بازار دوم ۵۶ هزار و ۳۲۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۶۴۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۱۲۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۷۶۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۶۹۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۷۹ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۳۷۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بیمه پارسیان (پارسیان) با ۲۴ واحد، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) با ۱۸ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۱۵ واحد، سیمان سفید نی ریز (سنیر) با ۱۲ واحد و صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۱۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، معدنی دماوند (کدما)، آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، بورس کالای ایران (کالا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۶۴ ‌میلیون و ۹۵۸ هزار برگه سهم به ارزش پنج ‌هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس حدود ۴۸۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۵۵۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۳۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، ‌قاسم ایران (قاسم)، ریل پرداز نو آفرین (حآفرین)، صنایع بهداشتی ساینا (ساینا)، آ.س. پ (آ.س. پ) و آسیا سیر ارس (حآسا) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس