کد خبر: 355018
۰
۰
نسخه چاپی

حضور ۵۱۴ سخنران از ۳۹ کشور در کنفرانس وحدت اسلامی

به گزارش قم پرس نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز شنبه ۱۴ مهر ماه با حضور حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه در جهان امروز شاهد وقایع و مشکلات عدیده‌ای هستیم گفت: این روزها مشکلات عدیده ای را جهان اسلام شاهد است از این رو همه علما، دولت مردان و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برابر این مشکلات وظیفه دارند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مجمع جهانی مذاهب اسلامی بر خود فرض دانست که در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی موضوع کنفرانس را مرتبط با مسائل جاری جهان اسلام قرار دهد از این رو محور اصلی این همایش جنگ و صلح عادلانه است.

حجت الاسلام شهریاری به سخنرانان این کنفرانس اشاره کرد و اظهار داشت: مجموع سخنرانی‌ها ۵۱۴ سخنرانی خواهد بود و از ۳۹ کشور در این سخنرانی‌ها حضور خواهند داشت. ۳۶۰ سخنرانی در قالب وبینار و از راه دور شکل خواهد گرفت.

وی به موضوعات این کنفرانس اشاره کرد و افزود: جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم، آزاداندیشی دینی و پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی‌گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره حرمت‌شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت آیت الله محمدعلی تسخیری از موضوعات و محورهای این کنفرانس خواهد بود.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه این کنفرانس به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود، گفت: کنفرانس هفته وحدت از ۲۷ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه آغاز خواهد شد. علاقمندان می‌توانند به صورت زنده این برنامه را از سایت مجمع به صورت زنده مشاهده کنند. در برنامه حضوری شاهد چهار جلسه و هفت نشست تقریبی جانبی با عنوان امت همدل خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در برنامه افتتاحیه و اختتامیه در خدمت یکی از رؤسای قوای سه‌گانه از جمله آیت الله رئیسی و دکتر قالیباف خواهیم بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به حضور مهمانان داخلی و خارجی اشاره و عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های شرایط کرونایی شاهد ۲۳۰ مهمان حضوری و ۵۲ مهمان خارجی از ۱۶ کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اتحاد اسلامی و پرهیز تفرقه و تنازع در جهان اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است، گفت: در ستاد با تشکیل هفت کارگروه برنامه‌ها را عملیاتی کردیم و این کنفرانس به صورت وبیناری در هفته وحدت برگزار می‌شود و مراسم به صورت زنده از سایت تقریب پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات ظالمانه استکبار جهانی و صهیونیستی، اظهار داشت: امروز جوامع اسلامی شاهد فسادهای گسترده‌ای از سوی ظالمان است، امروز آمریکای جهان خوار و کشورهای غربی سلطه‌گر مصائب جدی را در کشورهای جهان اسلام در حوزه خاورمیانه ایجاد کردند و عمده این مشکلات همان جنگ‌هایی است که به آن دامن زده می‌شود تا ملت‌های مظلوم به خاک و خون کشیده شوند. برای همین جامعه اسلامی همواره شاهد ترور و خونریزی در جهان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه مسؤولان کشورهای اسلامی باید با ایجاد صلح عادلانه مانع این مصائب در جوامع اسلامی باشند، گفت: آمریکا در صدد اینجا تفرقه و تنازع و جنگ و خونریزی در منطقه است تا منافع خود را استیفا کند.

وی در پایان گفت: نقشه دشمنان اسلام است و واسطه‌های دشمن تا بین صفوف مسلمانان انشقاق ایجاد کند و ما این را محکوم می‌کنیم. در برنامه سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی مفتیان برجسته را دعوت خواهیم کرد و به صورت استمرار سالانه ادامه خواهیم داد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید