کد خبر: 355029
۰
۰
نسخه چاپی

به دستور شهردار قم؛ فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم آغاز شد

شهردار قم، تدوین بودجه 1401 را به معاونت‌ها، مدیران مناطق هشت‌گانه، مدیران سازمان‌های تابعه و ادارات کل ابلاغ کرد

با صدور دستورالعملی، تدوین بودجه ۱۴۰۱ را به معاونت‌ها، مدیران مناطق هشت‌گانه، مدیران سازمان‌های تابعه و ادارات کل ابلاغ کرد.

وی در تدوین بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال مبتنی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را موردتوجه قرار داده و لازم دانست؛ طرح‌ها مطابق بر اسناد بالادستی شامل سند چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و برنامه ۵ ساله عملیاتی دوم شهرداری ارائه شود.

گفتنی است زمان‌بندی و چهارچوب فرآیند بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم به مناطق هشت‌گانه، سازمان‌های تابعه و ادارات کل شهرداری در قالب پیوست‌هایی ابلاغ‌شده است.

این دستورالعمل که ذیل چهاربند کلی “سیاست‌های بودجه سال ۱۴۰۱ با ۲۷ بند”، ” ارکان تهیه و تنظیم بودجه با ۴ بند”، “فرآیند تدوین بودجه راهبردی عملیاتی سال ۱۴۰۱ شهرداری قم در ۹ مرحله و بند”، “زمان‌بندی فرآیند بودجه ۱۴۰۱ تدوین‌شده تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ ” خواهد رسید.

در این دستورالعمل که توجه ویژه‌ای به نقاط ضعف و قوت راهبردها و سیاست‌های برنامه راهبردی شده، بر اصلاح و تقویت نظام مالی با اصلاح فرآیندهای مالی و بودجه‌ریزی در شهرداری نیز تأکید شده است.

همچنین بر صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری با تأکید بر تحول اساسی در فرآیندها و ساختارها، حذف فرآیندهای موازی در کنار اصلاح نظام درآمدی، حرکت به سمت ایجاد درآمدهای نوین و پایدار، عدم وابستگی به درآمد حاصل از عوارض ساختمان نیز به‌عنوان بخشی از سیاست‌های بودجه سال ۱۴۰۱ توجه ویژه شده است.

به دستور شهردار قم؛ فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم آغاز شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید