کد خبر: 355034
۰
۰
نسخه چاپی

زبان هنر در ارتقای فرهنگ شهروندی اثرگذار است

یکی از اساتید خوشنویسی قم با اشاره به حمایت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در برپایی کارگاه تولید پوستر و خوشنویسی؛ زبان هنر در ارتقای فرهنگ شهروندی را مهم و اثربخش ارزیابی کرد.

زبان هنر در ارتقای فرهنگ شهروندی اثرگذار است

علی رضائیان در حاشیه برگزاری کارگاه گرافیکی پوستر “نگار قم” که به همت سازمان فرهنگی،‌ هنری و ورزشی شهرداری قم در فرهنگسرای خانواده برگزار شد، با اشاره به اهداف و رویکردهای مهم برگزاری کارگاه خوشنویسی نگار قم، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم برگزاری این کارگاه، استفاده از ظرفیت هنرمندان گرافیک و خوشنویسی برای تولید محتوای جدید در رابطه با حضرت معصومه(س) و ورود ایشان به این شهر مقدس است.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در حوزه گرافیک کار می‌کنند، از هنر خوشنویسی بی‌بهره بوده و یا استفاده نادرست از خطوط می‌کنند که لطمه زیادی به اثر وارد کرده و سبب غیرحرفه‌ای شدن تولید نهایی می‌شود گفت: در قالب این کارگاه خطوط خام و اولیه هنرمندان خوشنویس به گرافیست‌های حرفه‌ای داده می‌شود تا با ابتکار و ذوقی که هنرمندان گرافیک به خرج می‌دهند در نهایت آثار فاخری تولید شود.

به باور این اساتید خوشنویسی قم ، یکی از بسترهای مطلوب و مفید برای تولید آثار فاخر در فضای مجازی در خصوص معارف و ارزش‌های دینی برگزاری مشترک کارگاه بین هنرمندان گرافیست و خوشنویسی است و حضور نسل جوان خوشنویسی و گرافیست در چنین کارگاه‌هایی، سبب ایجاد انگیزه و رشد هنرجویان برای ادامه کار و پیشرفت‌های روزافزون آن می‌شود.

رضائیان با اشاره به حمایت‌های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حمایت فرهنگ و هنر و تأثیر زبان هنر در ارتقای فرهنگ شهروندی، اذعان کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان حوزه‌های مختلف می‌تواند شهرداری قم را در رسیدن به اهداف فرهنگی خود کمک کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید