کد خبر: 355035
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری کارگاه‌های هنری سبب ایجاد انگیزه و شکوفایی استعدادها می‌شود

یک استاد خوشنویسی با اشاره به برگزاري کارگاه گرافیکی پوستر “نگار قم” همت سازمان فرهنگی، ‌هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: برپايی این کارگاه‌ها با حمایت از خوشنویسان می‌تواند زمینه ایجاد انقلاب جدیدی و شكوفايی استعدادها در عرصه خوشنویسی باشد

برگزاری کارگاه‌های هنری سبب ایجاد انگیزه و شکوفایی استعدادها می‌شود

عباس حسین پور در حاشیه برگزاری کارگاه گرافیکی پوستر “نگار قم” که به همت سازمان فرهنگی،‌ هنری و ورزشی شهرداری قم در فرهنگسرای خانواده برگزار شد، اظهار داشت: برپایی کارگاه‌های هنری حلقه گمشده در بین هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری است که نقش فراوانی در هم‌افزایی بین هنرمندان دارد

وی با بیان اینکه در ۵۰۰ سال گذشته شاهد اختراع و ثبت خط جدیدی در فرهنگ و ادبیات فارسی نبوده‌ایم، ابراز کرد: این کارگاه‌ها با حمایت از خوشنویسان می‌تواند زمینه ایجاد انقلاب جدیدی و شکوفایی استعدادها در عرصه خوشنویسی باشد.

این استاد خوشنویسی ادامه داد: در هیچ‌کدام از کشورهای اسلامی ظرفیت، خلاقیت و قدرتی که خوشنویسان ایرانی دارند وجود ندارد و در بسیاری از عرصه‌هایی که هنرمندان ایرانی به آن‌ها ورود کرده‌اند، دیگران را مجال عرض‌اندام نبوده است.

وی ظرفیت قم در هنر خوشنویسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم از قدیم‌الایام مرکز و خاستگاه هنر خوشنویسی بوده و هم‌اکنون نیز در این شهر ثلث نویسان فاخر و برجسته‌ای زیست می‌کنند که نمونه آن‌ها در هیچ جای کشور یافت نمی‌شود.

حسین پور با بیان اینکه برپایی این قبیل کارگاه می‌تواند نقش و تأثیر بسیار زیادی در نسل جوان خوشنویسی و ایجاد علاقه و انس با اساتید این هنر داشته باشد، گفت: یکی از ویژگی‌های هنر خوشنویسی این است که در این هنر همیشه جملات و ادبیات تأثیرگذار و ارزشمند در آن نوشته می‌شود و هجویات و امور مفسده انگیز راهی در آن ندارد.

وی یادآور شد: طبق برآورد کارشناسان، به هر میزان که ما بتوانیم هنرمند در جامعه تربیت کنیم، به دلیل اشتغال آن‌ها به این امور روحی و فرح‌بخش، از حجم جرائم و آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

این استاد خوشنویسی با اشاره به اشتراکات قومی، دینی و فرهنگی فراوان بین ایران با بسیاری از کشورهای منطقه، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی باید بتوانند کارگاه‌های مشترکی با هنرمندان کشورهایی مانند آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و سایر علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی برپا کنند.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با برپایی کارگاه‌های مختلف هنری، فرهنگسراهای تخصصی و برنامه‌های جاری هنری و فرهنگی در ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و کاهش جرم و جنایت اثر قابل‌ملاحظه‌ای دارند.

این استاد خوشنویسی تأکید کرد: یکی از ویژگی ورود نهادهایی مانند سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری در برپایی کارگاه‌های هنری، جنبه مردمی بودن آن و حضور پرشور شهروندان در آن است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید