کد خبر: 355048
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رفاقت هایتک؛ امشب از شبکه مستند/ زندگی دو شریک کارآفرین

مستند رفاقت هایتک به کارگردانی مشترک هاشم مسعودی و محمدصادق رمضانی‌مقدم در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

هاشم مسعودی درباره این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این فیلم مستند داستان زندگی دو شریک است که از نوجوانی با هم دوست بوده و اکنون صاحب یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنایع پیشرفته در مشهد هستند. محمدرضا هاتف و رضا جهانی صاحب کارخانه بزرگی به نام آهار هستند که کیت‌های کنترل نیروگاهی تولید می‌کنند. این کیت‌های کنترلی از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار است و کارخانه‌های انگشت‌شماری در جهان هستند که به این فناوری دست پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به روایت تصویری در این مستند اظهار داشت: در این فیلم با استفاده از تصاویر آرشیوی، فیلم‌های قدیمی و عکس‌هایی که خودشان در اختیار ما گذاشته‌اند، تاریخچه‌ای از رفاقت این دو مهندس با دانش را می‌بینیم. دوستی آنها در یک مسجد در شهر مشهد آغاز می‌شود و تاامروز که صاحب کارخانه شده‌اند ادامه دارد.

کارگردان مستند رفاقت هایتک درباره انتخاب این سوژه برای مستندسازی افزود: چند سال پیش مجموعه مستندی به نام به توان چهل را می‌ساختیم. این مجموعه درباره شرکت‌هایی بود که روی پای خودشان ایستاده بودند و تولید ملی می‌کردند. در این بین به شرکات آهار رسیدیم و متوجه شدیم ظرفیت پرداختن به صورت یک سوژه جداگانه را دارد. در آن پروژه چند شرکت داشتیم اما این شرکت بسیار متفاوت بود.


مسعودی با اشاره به نام این فیلم بیان کرد: عبارت هایتک برای محصولاتی به کار می‌رود که فناوری ساخت پیچیده‌ای دارند و شرکت آنان نیز چنین محصولی تولید می‌کند. علاوه بر این، کنایه‌ای به رفاقت چند دهه‌ای این دو نفر داریم.

عوامل تولید این مستند ۳۰ دقیقه‌ای عبارتند از کارگردان: هاشم مسعودی و محمدصادق رمضانی مقدم، تصویربردار: محمد عقیلی و دانیال افتخاری، تدوینگر: مجتبی احسانی و تهیه‌کننده: اباذر صالحیان.
براساس این گزارش، مستند رفاقت هایتک امشب ۲۴ مهرماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ و ۹ صبح فردا است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس