کارکنانی که واکسینه نشده‌اند اجازه حضور در دستگاه‌های اجرایی را ندارند

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا اظهارداشت: برای پوشش صددرصدی واکسیناسیون جدای از مبحث سنی باید در حوزه قشری کار کنیم و برای هر قشر ضوابط اجرایی متناسب برای انجام واکسیناسیون ارائه شود.
وی افزود:طرح ویژه نظارتی برای کنترل واکسیناسیون اصناف پرتردد مانند نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها با حضور نماینده بهداشت و درمان اجرایی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون ویژه دانش آموزی ادامه داد: ایجاد مراکز واکسیناسیون ویژه دانش‌آموزی در مدارس موجب ترغیب و تشویق آنان به واکسیناسیون و ایجاد فضای رقابتی بین دانش‌آموزان برای انجام واکسیناسیون می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان عامل محرکی برای اولیایی است که در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کنند تصریح کرد: فرمانداران توجه داشته باشند که در هر شهرستان حداقل دو مرکز واکسیناسیون دانش آموزی راه اندازی شود.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان در زاهدان با وجود اینکه مرکز استان و به زنجیره سرد واکسن متصل بوده تاکنون بیشتر ۲۸ درصد است که رقم بسیار پایینی بوده و این رقم در زابل ۵۸ درصد و ایرانشهر با ۶۰ درصد بالاترین پوشش واکسیناسیون دانش آموزی را دارد.
وی تاکید کرد: باید واکسیناسیون دانش‌آموزان تا هفته آینده به پوشش بالای ۸۰ درصد برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان واکسیناسیون در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دُز اول ۵۰ درصد، دانشگاه زابل ۵۹ درصد و دانشگاه ایرانشهر با ۶۱ درصد بالاترین پوشش را دارد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی در فضای‌مجازی برای ایجاد مقاومت در مردم در برابر واکسیناسیون وجود دارد لذا شبهه‌زدایی از سوی متولیان امر انجام شود و مستندات علمی و درست به صورت پرتکرار و آموزش و اقناع سازی مردم توسط دانشگاه‌علوم‌پزشکی، فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما انجام شود.
مدرس خیابانی افزود:واکسیناسیون نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان به صورت صد درصدی انجام شده که این دستاورد به عنوان یک نقطه قوت باید اطلاع‌رسانی شود.
وی در خصوص برپایی نماز جماعت در دستگاه اجرایی گفت: برپایی نماز جماعت در نمازخانه ادارات با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، ماسک زدن و با حضور افرادی که حداقل یک دُز واکسیناسیون را انجام داده‌اند و تهویه مناسب فضای نمازخانه انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: ۲۵۴ هزار دانش آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال وجود دارد که تاکنون از این تعداد ۱۴۹ هزار و۲۳۶ نفر واکسینه شده‌اند که این رقم واکسیناسیون ۵۸ درصدی این رده سنی را نشان می‌دهد .
حمیدرضا رخشانی تصریح کرد:۸۷ پایگاه ویژه دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان برای امر واکسیناسیون تجهیز شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید