طبیعت‌گردی به غلبه بر مشکلات قرنطینگی کمک می‌کند

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، یافته های این مطالعه نشان می دهد که سپری کردن اوقات در طبیعت می تواند روشی کم هزینه برای حمایت از سلامت روان کودکانی باشد که در خانه می مانند و به مدرسه نمی روند.

محققان همچنین دریافتند که کودکان خانواده های ثروتمند نسبت به کودکان خانواده های فقیرتر در طول همه گیری کووید- ۱۹ تمایل بیشتری برای سپری کردن اوقات در طبیعت داشتند.

محققان در این مطالعه ۳۷۶ خانواده انگلیسی را که دارای فرزندان سه تا هفت ساله بودند و در فاصله زمانی میان آوریل تا جولای ۲۰۲۰ در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کرده بودند، بررسی کردند. بیش از نیمی از این خانواده ها اعلام کردند که تعامل فرزندانشان با طبیعت در جریان قرنطینه اول افزایش یافته است، در حالی که بقیه اذعان داشتند که ارتباط فرزندانشان با طبیعت یکسان بوده یا کاهش یافته است.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله People and Nature منتشر شده است، یک سوم کودکانی که در دوران قرنطینه ارتباطشان با طبیعت کاهش یافته بود، ناراحتی و اضطراب بیشتری داشتند.

«سامانتا فریدمن»، یکی از محققان مرکز تحقیقات خانواده در دانشگاه کمبریج در این باره می گوید: می دانیم که دسترسی و تعامل با طبیعت با مزایای گسترده ای برای سلامت روان از جمله کاهش سطح اضطراب و افسردگی و کاهش استرس در کودکان و بزرگسالان همراه است.

وی توضیح داد: قرنطینه کووید-۱۹ به این معنی بود که کودکان دیگر از فعالیت های معمول خود در مدرسه، روال عادی زندگی و تعاملات اجتماعی برخوردار نبودند. بنابراین در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختیم که چگونه تغییرات در ارتباط با تعامل با طبیعت بر سلامت روان تأثیر می گذارد.

فریدمن می افزاید: ارتباط با طبیعت به برخی از کودکان انگلیسی در غلبه بر اثرات قرنطینه کمک کرده است، اما همچنین متوجه شدیم که کودکان خانواده های کمتر مرفه ارتباط خود را با طبیعت در دوران قرنطینه کاهش داده اند.

محققان با اشاره به فواید مثبت طبیعت برای سلامت روان کودکان توصیه می کنند اکنون که دانش آموزان دوباره به مدرسه می روند، می توان با کاهش تعداد فعالیت های فوق برنامه ای زمان بیشتری را برای مشارکت دادن دانش آموزان پروژه های باغبانی در مدارس اختصاص داد و نیز بودجه ای در اختیار مدارس در مناطق محروم گذاشت تا بتوانند برنامه های آموزشی مبتنی بر طبیعت را برای دانش آموزان خود اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش های ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید