کد خبر: 355104
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اندیشه روز جهانی صلح فرصتی برای استقرار فرهنگ اصیل صلح

به گزارش موسسه فرهنگی اکو، آیین گرامیداشت روز جهانی صلح شامگاه یکشنبه (۲۸ شهریور/ ۱۹ سپتامبر) با مراسمی در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد و دیپلمات هایی از کشورهای تاجیکستان، پاکستان، اندونزی، رومانی، ترکیه، فیلیپین، اسلواکی، مکزیک و مهمانانی از ایکوم ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی در این آیین حضور داشتند.

سرور بختی، رییس موسسه فرهنگی اکو در این مراسم اظهار داشت: روز جهانی صلح فرصتی برای همه ما فراهم می‌کند تا برای تحقق آرمان صلح، دوباره هم پیمان شویم و برای استقرار فرهنگ اصیل صلح تشریک مساعی کنیم‌.

وی تاکید کرد: برای رویارویی با گفتمان‌های ضد صلح که با هدف مقابلِ هم قراردادن فرهنگ‌ها بیان می‌شود، راهی جز اتکا به میراث فرهنگی مشترک و استفاده از قدرت نرم هنر به عنوان تنها نیروی موثر برای "تفاهم متقابل فرهنگی" نداریم.

رییس موسسه فرهنگی اکو خاطرنشان کرد: روز جهانی صلح به ما یادآور می کند هیچ انسانی دشمن انسان دیگری نیست و آشتی و دوستی، بزرگترین هدیه خداوند به قلب بشریت است که اگر صدای آن را در دل خویش خاموش نکنیم، هرگز صدای هیچ قهر و جنگی را در گوش‌های خود نخواهیم شنید.

روز جهانی صلح فرصتی برای استقرار فرهنگ اصیل صلح

در بخش دیگری از آیین روز جهانی صلح، احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران از توجه رییس موسسه فرهنگی اکو به گرامیداشت روز جهانی صلح قدردانی کرد و به بیان نکاتی پیرامون نقش هنر و موزه ها در حفظ صلح جهانی پرداخت.

همچنین منیژه مختاری، مدیر عامل انجمن زنان هنرمند و کارآفرین با ارائه گزارشی از آثار به نمایش درآمده از ده ها هنرمند داخلی و خارجی در نمایشگاه آرمان صلح، ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه آرمان صلح در سال های آینده با حمایت رییس موسسه فرهنگی اکو به صورت ویژه با حضور هنرمندان کشورهای عضو اکو برگزار شود تا ندای صلح از این حوزه تمدنی دیرین به دنیا برسد.

روز جهانی صلح فرصتی برای استقرار فرهنگ اصیل صلح

در ادامه این مراسم، کتاب آرمان صلح رونمایی و نمایشگاه آثار هنرمندان در نمایشگاه آرمان صلح در نگارخانه دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو با حضور دیپلمات های خارجی و شخصیت های فرهنگی و هنری کشور افتتاح شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس