واکسیناسیون خانه به خانه در شادگان آغاز شد

نورالله طاهری یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت بهورزان، بخشداری و مرکز بهداشت شادگان در قالب ۳۰ تیم سه نفره با اولویت روستاهای شادگان آغاز شده است.

وی افزود:برای اجرای این طرح دیگر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) اطلاعات افراد سالمند و بیماران بستری در خانه را در اختیار مرکز بهداشت شادگان قرار خواهند داد.

طاهری با اشاره به استقبال ضعیف مردم این شهرستان از طرح واکسیناسیون کرونا بیان کرد: استقبال گروه‌های هدف برای تزریق واکسن کرونا در شادگان رضایت بخش نیست و نیاز است سران عشایر و معتمدین شهرستان برای ترغیب مردم بیشتر مشارکت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان میزان استقبال دانش آموزان شادگان از واکسیناسیون را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت:والدین دانش آموزان شادگانی مانعی برای تزریق واکسن علیه کرونا هستند در صورتی که واکسن جامعه را در برابر این ویروس ایمن می‌کند.

وی با انتقاد از جامعه فرهنگی شادگان به دلیل استقبال نکردن از طرح واکسیناسیون بیان کرد: انتظار می‌رود جامعه فرهنگی شادگان ضمن تشویق دیگران به تزریق واکسن خود نیز در این زمینه پیشقدم باشند.

طاهری جمعیت فرهنگی شهرستان شادگان را سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه از این تعداد تنها ۳۰ درصد برای تزریق واکسن اقدام کردند و انتظار می‌رود این قشر فرهنگی به عنوان الگو برای واکسینه شدن پیش گام شوند.

وی گفت: با وجود اینکه در ماه‌های گذشته از نظر تامین واکسن نگرانی وجود داشت، اما اکنون هیچ مشکل و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان میزان استفاده از ماسک در شادگان را زیر ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان شادگان نسبت به هفته گذشته، رو به افزایش است اما همچنان شاهد ساده انگاری شهروندان در این شهرستان هستیم.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید