فرماندار یزد: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در اولویت باشد

به گزارش ایرنا، سید محمد رستگاری عصر یکشنبه در جلسه اضطراری پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه در پیک های گذشته شاهد غافلگیر شدن برخی شهرها در این خصوص بودیم، بر لزوم حمایت همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی از اجرای هر چه بهتر و سریعتر طرح شهید سلیمانی مبنی بر واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تاکید کرد.

رییس ستاد کرونای شهرستان یزد با ابراز خرسندی از واکسیناسیون درصد بالای شهروندان ، مساعی مدیران اداره ها و اصناف را در خصوص واکسیناسیون کارکنان مجموعه های ذیربط خود خواستار شد و اظهار کرد: تلاش مستمر در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی( ۲متر) و استفاده از ماسک در واحدهای صنفی، اداره ها و فضاهای عمومی همچنان باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد و کما فی السابق با متخلفان در این حوزه برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.

فرماندار یزد: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در اولویت  باشد

رستگاری با تاکید بر اینکه مدیریت جلوگیری از بروز پیک ششم باید در دستور کار مدیران و مسوولان شهرستان باشد گفت: عادی‌ انگاری از جمله مشکل مقابله با کروناست که در این راستا باید نهادینه‌سازی استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون به طور ویژه دنبال شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همچنان مردم در معرض ابتلا به کرونا هستند و واکسیناسیون به تنهایی کارساز نیست لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

فرماندار یزد تصریح کرد: هرگونه ساده انگاری و غفلت در ابن برهه می تواند پیامدهای ناگواری را در پیک های بعدی کرونا رقم بزند.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید