فرماندار تفت: عادی انگاری مردم نسبت به کرونا نگران کننده است

به گزارش ایرنا، علیرضا نوکار عصریکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان افزود: گرچه روند واکسیناسیون جمعیت هدف به خوبی در حال انجام است ،انتظار می رود تا ۱۵ آبان ماه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان هم پایان یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۹ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۹۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۶۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان علیه کرونا برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

فرماندار تفت از مسئولان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان خواست تا پیگیری های لازم برای تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان را انجام دهند.

فرماندار تفت: عادی انگاری مردم نسبت به کرونا نگران کننده است

وی با اشاره به اهدای جایزه به دانش آموزان واکسینه شده علیه کرونا تا سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: به ۷۰ دانش آموز که تا این زمان واکسن دریافت کنند به قید قرعه جوایزی اهدای می شود.

نوکار تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان یزد، مسوولان اداره و بانک ها موظف هستند تا کارمندان خود را برای واکسیناسیون ترغیب کنند و کارت واکسن کارمندان جهت بازرسی شبکه بهداشت و درمان در دسترس باشد.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی موظف هستند جهت اطلاع شهروندان و مراجعه بازرسان بهداشت و درمان کارت واکسیناسیون کرونا خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از ورود افراد بدون ماسک هم جلوگیری کنند.

فرماندار تفت اضافه کرد: کارگران کارخانه های شهرستان باید کارت تزریق واکسن کرونا را به همراه داشته باشند و مسئولان رستوران ها هم هنگام ارایه خدمات به مشتریان فاصله گذاری اجتماعی (۲متر) را رعایت کنند.

وی از نیروهای ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هم خواست تا با اجرای طرح شهید سلیمانی، افراد بازمانده از واکسیناسیون را شناسایی کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت هم در این نشست گفت: روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان شهید بهشتی تفت هستیم که نشانگر آغاز پیک ششم کروناست.

سید محمود واعظ پور با بیان اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ مورد ثبت ابتلای افراد به کرونا در شهرستان گزارش می شود، افزود: ۸۵ درصد افراد بستری در بیمارستان شهرستان تفت کسانی هستند که علیه کرونا واکسینه نشدند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

فرماندار میبد: مدیران شهرستان از تزریق واکسن پرهیز کنند به مردم معرفی می شوند

همچنین فرماندار میبد با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز است، گفت: این شهرستان در انجام واکسیناسیون عمومی علیه کرونا جایگاه پایینی دارد به همین علت مدیران و مسئولانی که به هر دلیلی واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، به مردم معرفی می شوند.

فرماندار تفت: عادی انگاری مردم نسبت به کرونا نگران کننده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد حسین فلاح در نشست اضطراری کرونای شهرستان افزود: به کار بردن موارد تنبیهی و تشویقی برای مسئولان در دستگاه‌های مختلف و برگزاری یک روز در میان نشست کرونا برای بالا بردن جایگاه شهرستان در واکسیناسیون عمومی ضروری است .

وی با طرح این پرسش تا کی باید اقتصاد شهر و کار در کارگاه‌های تولیدی متوقف و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با محدودیت همراه باشد، تصریح کرد: به رغم اینکه دولت واکسن مورد نیاز را تامین کرد، ولی استقبال مردم پایین است، باید واکسیناسیون را خیابان به خیابان ، کوچه به کوچه و منزل‌به‌ منزل انجام داد.

فلاح یادآور شد: دانشمندان ایرانی زحمت زیادی برای ساخت واکسن کشیدند و نباید گذاشت، عده ای ایجاد شبهه در فرایند واکسیناسیون جامعه را گرفتار موج ششم کرونا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد هم گفت: با وجود همه تلاش‌ها، درصد پوشش واکسیناسیون در شهرستان میبد همچنان پایین است و بر این اساس لازم است تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون عمومی انجام گیرد و بر فعالیت اداره ها و مدارس، اصناف و کارخانه‌ها نیز نظارت شود .

رسول نصیری در ادامه گفت: از امروز با همکاری دهیاران و بخشداران پایش محلی و خانه به خانه در روستاها انجام می‌شود تا همه کارکنان اداره ها و جامعه هدف ، اصناف ، روحانیان و طلاب نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

معاون فرمانداری میبد همچنین اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان هم باید با پیگیری از استان، واکسن مورد نیاز شهرستان را تأمین و مدیران اداره های شهرستان نیز هر کدام نظارت، کنترل، رصد و پایش انجام واکسیناسیون یکی از هفده بلوک(محله) شهرستان را بر عهده بگیرند تا واکسیناسیون شکل جدی پیدا کند.

نصیری گفت: همه شهروندان باید برای جلوگیری از گرفتار شدن در موج ششم کرونا نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا و دریافت واکسن داشته باشند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید