شش‌تایی نشویم؛ کرونا همچنان در کمین است

"ابراهیم سلمانی" امروز یکشنبه یعنی به فاصله ۲۴ ساعت بعد اعلام کرد اکنون فقط شهرستان های تفت و میبد و بهاباد، زرد هستند و به جز شهرستان اشکذر که آبی هست بقیه ۱۱ شهرستان استان نارنجی شده اند.

این اصلا خبر خوبی نیست! از چندی قبل مسوولان کشوری و استانی نسبت به احتمال شیوع پیک ششم کرونا هشدار داده اند و تنها راه خلاصی از آن را نخست زدن هر دو دز واکسن و سپس ادامه رعایت شیوه های نامه های بهداشتی اعلام کردند.

مبادا فریب بهتر شدن اوضاع کرونا در استان در مقایسه با چند ماه قبل یا سال گذشته را بخوریم، این ویروس خطرناک در کمین است و فقط منتظر غفلت ماست و ممکن است هر آن روی سیاه خود را نشان دهد.

آن طور که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می گویند شرایط کرونایی استان نسبت به ماههای گذشته بهتر شده و تعداد بستری ها و مبتلایان کاهش یافته بود اما دوباره تکان خوره و سیر صعودی گرفته و مراجعات حضوری بیشتر شده است.

تغییر رنگ چندین شهر استان یزد از زرد به نارنجی، خبر خوبی نیست و ممکن است این تغییر رنگ به شهرهای دیگر هم کشیده شود مگر آنکه به جد نسبت به تزریق واکسن کوشا باشیم و شیوه نامه های بهداشتی را هم رعایت کنیم.

آن طور که در کوچه و بازار مشاهده میشود متاسفانه بسیاری از شهروندان با این تصور که کرونا تمام شده، ماسک ها را برداشته اند و بدون توجه به رعایت فاصله اجتماعی در حال تردد در خیابان و شهر هستند.

با پر رنگ ترشدن هفت شهر استان یزد، زنگ خطر احتمال موج ششم کرونا به گوش می رسد و این در حالیست که قرار است مدارس و دانشگاههای استان تا چندی دیگر به صورت حضوری برپا شود هر چند اکنون هم بخشی از دانش اموزان به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر می شوند.

فرصت را از دست ندهیم و آنهایی که هنوز واکسن نزده ایم هر چه زودتر برای تزریق واکسن و مصون نگه داشتن خود در برابر ویروس خطرناک کرونا اقدام کنیم.

رعایت نکات بهداشتی نیز باید همچنان در دستور کار باشد، اگر غفلت کنیم موج ششم به سراغ ما خواهد آمد و دوباره روز از نو و روزی از نو و این نمی تواند خبر خوبی باشد.

اکنون ۴۰۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۸۱ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید