کد خبر: 355191
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

آسیای غربی مسلمانان چگونه توان حمایت از یکدیگر را خواهند داشت؟

به گزارش ایرنا، «سعد بن طفله العجمی» نویسنده و تحلیلگر کنونی و وزیر سابق اطلاع رسانی کویت در مقاله ای در روزنامه «ایندیپندنت عربی» به بررسی وضعیت مسلمانان در جهان و چگونگی حمایت و دفاع مسلمانان از یکدیگر پرداخت و نوشت: حمایت و دفاع از حقوق انسان‌ها در همه‌جا مسئولیتی است که در مقام انسانیت بر عهده ما است و باید در برابر اقداماتی که علیه مسلمانان اتخاذ می‌شود و حقوق آنها را نقض می‌کند، موضعگیری جامعی داشته باشیم که نقض حقوق را در همه‌جا و علیه هر مذهبی و گروهی که باشد را در بر بگیرد.

وی افزود: تردیدی نیست که در گام نخست باید اقدامات اتخاذ شده علیه مسلمانان را به شدت محکوم کنیم. باید برای پیگیری این موضوع در کشورهای اسلامی نشست‌هایی برگزار شود و با سازمان‌های بشردوستانه و نهادهای حقوق بشر در تماس باشیم. پرده از این جنایات برداریم و افکار عمومی جهان را از جنایت‌های انجام شده علیه مسلمانان آگاه کنیم.

این نویسنده با اشاره به اینکه رسانه های بین المللی بویژه غرب همواره رویکردی گزینشی در قبال نقض حقوق مسلمانان و مسائل آنها در جهان دارند و هرجا اهداف و منافع آنها اقتضا کند، موضوع نقض حقوق بشر علیه مسلمان را برجسته سازی می کنند و هر جا این امر اقتضا نکند، به آن توجهی نمی کنند، تاکید کرد که اولین گام برای حمایت از مسلمانان در جهان این است که خود مسلمانان به درگیری و اختلافات بین خود پایان دهند و با موضع یکپارچه خواسته های خود برای حمایت از مسلمانان در سراسر جهان را مطرح و توجه جهانی را به نقض حقوق بشر مسلمان را معطوف کنند تا جهان این خواسته ها را جدی بگیرد.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: جهان به درخواست‌های ما به عنوان مسلمان توجهی نمی‌کند، زیرا ما در قرن بیست و یکم با خود می‌جنگیم؛ از عراق، سوریه، لبنان، یمن و لیبی گرفته تا سودان و سومالی و افغانستان و مالی و نیجر و چاد و نیجریه و دیگر کشورهای مسلمان. ما با یکدیگر می جنگیم و اغلب درگیری‌های فرقه‌ای، قبیله‌ای و داخلی در کشورهای اسلامی نیز به نام اسلام صورت می‌گیرد.

این نویسنده افزود که برای آنکه بتوانیم از مسلمانان در جهان حمایت و دفاع کنیم، نخست باید جنگ‌های داخلی خود را پایان دهیم و مانع ادامه خشونت و خونریزی در جوامع خود شویم و از پاکسازی فرقه‌ای و گروهی در مناطق جنگی جلوگیری کنیم. جهان به کسانی که ارزش خون خود را نمی‌دانند و در عین حال از دیگران می‌خواهند که به خون همکیشان آنها حرمت بگذارند و از ریختن خون مسلمانان جلوگیری کنند، وقعی نمی نهد.

وی تاکید کرد: کسی که در عمل در پی حمایت از مسلمانان بی‌گناه در جهان است، باید در گام نخست برای متوقف کردن درگیری و خونریزی در کشورهای اسلامی تلاش کند و از ادامه جنگ میان مسلمانان جلوگیری کند و سپس در صدد حمایت و دفاع از کسانی بر بیاید که در سایر نقاط جهان سزاوار حمایت و نیازمند همکاری‌اند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس