کد خبر: 355319
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با ایرنا مطرح کرد:

«عباس آرگون» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه ارز چند نرخی در کشور منشا رانت و فساد است، تصریح کرد: توزیع ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای افرادی که به آن دسترسی دارند منافع رانتی بسیاری را به همراه داشته است، در صورتی که هدف آن توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان بود.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تمام کالاها تصویب شد، خاطرنشان کرد: این روند از همان آغاز موجب خروج سرمایه بسیاری از کشور شد که مسوولان نیز برای کاهش تاثیرات تصمیم نادرست به مرور کالاهای مختلف را از لیست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کردند.

آرگون با اشاره به اینکه در سال جاری هشت میلیارد تومان ارز داده شده است، اظهار داشت: ارز چند نرخی به اهداف مثبتی که دنبال می‌کرد دست نیافت و حذف آن از آسیب های بیشتر به کشور جلوگیری می کند.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رسیدن به نرخ واحد برای مبادلات به نفع همه کشور است و می تواند با مطالعات کارشناسی به درستی این یارانه را در اختیار اقشار مختلف به ویژه طبقه هدف قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه فساد و رانت با حذف این نرخ ارز از میان می‌رود، تصریح کرد: فعالان اقتصادی بسیاری با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق هستند، ارز تک نرخی کمک شایان توجهی به فعالان اقتصادی و اقتصاد کشور می کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: تا امروز جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برای بررسی این موضوع داشته‌ایم. با اقتصاددانان خارج از مجموعه دولت هم رایزنی و بحث و تبادل نظر شد. شاهد بودیم پول سفره مردم، در جیب چند دلال رفت. باید این موضوع طوری اصلاح شود که پول در جیب مردم برود و در سفره مردم ظاهر شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی تاکید کرد: این کار ضرورت دارد اما با غافلگیری انجام نخواهیم داد و مردم را نسبت به آن بی اطلاع نخواهیم گذاشت و شوک به بازار ایجاد نخواهیم کرد. همه جوانب سنجیده می‌شود به طوری که بازار و مردم در جریان این تصمیم قرار می‌گیرد.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این اصلاح جزو برنامه‌های دولت است که انجام می‌شود و در وقت مناسب به مردم اطلاع می دهیم. در این موضوع، مشارکت مردم شرط اجرای موفق است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس