روزانه ۲۰۰ بیمار جدید مثبت کرونا در بیمارستان های فارس بستری می‌شوند

دکتر مهرزاد لطفی روز سه شنبه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، با بیان اینکه آمار یادشده بستری ها در بیمارستان های استان، گویای گستردگی چرخش بیماری در سطح جامعه و ضرورت پایبندی بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه در فصل سرما است.

وی به ارزیابی وضعیت رنگ بندی کرونا در سطح استان پرداخت و اعلام کرد: هنوز شهرستان استهبان در وضعیت قرمز قرار دارد.

دکتر لطفی با اشاره به تحلیل روزانه آخرین وضعیت کرونا در شهرستان های استان فارس در این نشست، هدف از این اقدام را حفظ سلامت جامعه در برابر این بحران دانست که در طی ماه های اخیر با جدیت دنبال شده است.

او در بخش دیگری از این نشست با بررسی آخرین آمارهای واکسیناسیون در استان و کشور اظهار کرد: با تلاش تیم های واکسیناسیون و تعامل بین بخشی در فارس، این آمار به بالای ۷۰ درصد رسیده که این میزان از میانگین آمار کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست با بررسی وضعیت مناطق مختلف استان از نظر میزان ابتلا، آخرین وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، درصد اشغال تخت، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، روند بهبودی بیماران و علت های فوت جان باختگان ۲۴ ساعت گذشته در استان پرداخت و دستورات لازم در خصوص بهبود شاخص های یاد شده صادر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه مشارکت و حضور فعال مردم در مراکز واکسیناسیون، نوعی عمل به مسوولیت اجتماعی است، از افرادی که هنوز برای دریافت نوبت اول و دوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند خواست تا به نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و در ایمن سازی عمومی سهیم شوند.

بهبودی بیش از ۹۷ درصد از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه بیست و هفتم مهر ۱۴۰۰، اعلام کرد.

دکتر سید روح اله حسینی تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس را اعلام کرد و ، از بهبودی ۴۵۱ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران کووید۱۹ استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او در ادامه اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۷۶۳ مورد تست تشخیصی در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۵۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۱۸ هزار و ۳۲۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۰۶ هزار و ۶۰۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۶۵ هزار و ۵۳۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ۲۶۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۴۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی همچنین از جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نیز به ۶ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه تاکنون، دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۹۶۳ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۸۸ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۵۴ هزار و ۸۰۰ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع واکسن های کرونا تزریق شده در فارس تا امروز، به چهار میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۵۱ دُز رسید.

این مقام مسوول در دانشگاه با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه و اهمیت مراجعه زودهنگام مردم استان به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا، ابراز امیدواری کرد که در آستانه میلاد نبی اکرم (ص) و به برکت این ایام، خداوند متعال رحمت خویش را بر ما نازل کند و هر چه سریع تر بحران بیماری کرونا پایان یابد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید