کد خبر: 355417
۰
۰
نسخه چاپی
حجت الاسلام نصوری:

شیعه واقعی به دنبال محقق کردن شرایط ظهور است نه در پی یافتن علائم ظهور

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، ویژه برنامه ویژه برنامه سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) و پاسخگویی به شبهات مهدویت به صورت مجازی برگزار شد.

شیعه واقعی به دنبال محقق کردن شرایط ظهور است نه در پی یافتن علائم ظهور

به گزارش قم پرس: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، نشست مجازی ویژه سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) و پاسخگویی به شبهات مهدویت، چهارشنبه 28 مهر با سخنرانی حجت الاسلام نصوری به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین نصوری با اشاره به این نکته که سابقه بیعت با امام، سابق‌اش به واقعه غدیر می رسد گفت: «درباره ائمه دیگر هم مساله بیعت اگرچه به صورت عمومی نبوده است اما در تاریخ آمده است پس شهادت هر امامی شیعیان برای اولین بار که به محضر امام حاضر می شدند با ایشان بیعت می کردند. البته به صورت عمومی نیز امام حسین علیه السلام با دعوتی که مردم کوفه از ایشان کردند قیام کردند.»

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: « بیعت با امام زمان پس از معاهده و عقد بستن است، یعنی یک شیعه در واقع تفاهم‌نامه‌ای بین خود و امام زمان مشخص می‌کند و در زندگی خودش تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا این معاهده را عملی سازد. این یک بیعت عملی با امام زمان است نه فقط حالت انتظار داشتن.» ایشان همچنین استفاده از عناوینی مانند تاجگذاری استفاده برای سالروز امامت امام زمان (عج) را شایسته مقام آن حضرت ندانستند.

حجت الاسلام نصوری در بخش پایانی سخنان خود و با اشاره به هفته وحدت، مطرح کردن مسائل اختلافی و انحرافی را مایه رنجش ائمه اطهار دانست و گفت: «شیعه واقعی به دنبال محقق کردن شرایط ظهور است نه در پی یافتن علائم ظهور. با پیروزی انقلاب و فراهم شدن امکانات متعدد برای حضور شیعیان در مناسبت هایی مثل آغاز ولایت امام زمان ظرفیت فراهم آوردن شرایط مهیا شده است که متاسفانه برخی در این شرایط با مطرح کردن مسائل اختلافی و انحرافی به جای شاد کردن دل حضرت زهرا سلام الله علیها، باعث رنجش خاطر ایشان می‌شوند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید