سوم آبان ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که از چهارم آبان اعمال می‌شود، در طول یک هفته، هفت شهر به شهرهای قرمز کرونایی افزوده شده و شهرستان‌های قرمز به ۲۲ مورد افزایش یافته است و ۱۲۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهرستان زرد و ۸۳ شهرستان آبی هستند.

هفته گذشته ۲۴ مهرماه شهرستان‌های اشنویه، بوکان، پیرانشهر، سردشت در استان آذربایجان غربی، استهبان در استان فارس، سنندج در استان کردستان و پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه در وضعیت قرمز بودند.

علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، سرچهان (فارس)، آبیک (قزوین)، شهربابک (کرمان)، آشتیان و تفرش (مرکزی) و اردکان (یزد) هم در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

همچنین شهرستان‌های ایوان (ایلام)، خلیل‌آباد، خواف، سبزوار (خراسان رضوی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، رستم و فیروزآباد (فارس)، البرز (قزوین)، رودبار و رودسر (گیلان)، چالوس و رامسر (مازندران) از زرد به نارنجی تغییر وضعیت یافتند.

وزارت بهداشت امروز(دوشنبه) اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲۵ هزار و ۳۶۳ نفر رسید

از دیروز(یکشنبه) تا امروز دوشنبه سوم آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین چهار هزار و ۲۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر دُز دوم و ۶۲ هزار و ۵۱۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۱ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۷۷۲ دُز رسید. در شبانه روز گذشته، ۹۵۳ هزار و ۹۸۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

سوم آبان ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها

آخرین اخبار وضعیت شیوع کرونا و روند واکسیناسیون در شهرستان ها

مازندران

طبق تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل روز گذشته موارد بستری روزانه در بیمارستان های استان بار دیگر سه رقمی شد به گونه ای که در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر یکشنبه دوم آبان با بستری ۱۲۰ بیمار تازه مبتلا شده به کرونا، مجموع بستری شده ها در استان به ۴۲۵ نفر رسید.

روند افزایشی شیوع کرونا در مازندران که از ۱۰ روز پیش شروع شده بود طی ۴۸ ساعت گذشته سرعت بیشتری گرفته است به گونه‌ای که نه تنها رنگ آبی را به طور کلی از جغرافیای استان پاک کرده ، بلکه پنج شهرستان را در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار داده است.

براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم‌افزار ماسک مربوط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی بابلسر، میاندرود و سیمرغ که تا ۲ روز پیش آبی بود اکنون به رنگ زرد تغییر کرده است.

همچنین وضعیت کرونایی شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه و تنکابن نیز از زرد به نارنجی تغییر کرده است. پیش از این تنها شهرستان نور در مازندران دارای وضعیت نارنجی بود.

هم اکنون وضعیت شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه شمالی، میاندرود، سیمرغ، بابلسر، آمل، بابل، محمودآباد، نوشهر، چالوس، رامسر، فریدونکنار، عباس آباد و کلاردشت هم زرد ارزیابی شده است

گیلان

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز دوشنبه منتشر شد، رنگ نارنجی کرونایی به استان گیلان برگشت و ۲ شهرستان رودبار و رودسر در نقشه جدید استان گیلان از وضعیت زرد کرونایی خارج شدند و به رنگ بندی نارنجی پیوستند. در آخرین رنگ بندی کرونایی استان گیلان که شامگاه جمعه گذشته اعلام شده بود، این ۲ شهرستان زرد بودند که در کمتر از ۲ روز نارنجی شدند.

شهرستان های استان گیلان شامل املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، شفت، صومعه سرا، فومن، بندرانزلی، تالش، آستارا ، رضوانشهر و املش زرد هستند.

٢ شهرستان املش و رضوانشهر که در نقشه کرونایی هفته گذشته استان گیلان آبی بودند به رنگ زرد برگشتند و شهرستان های زرد نیز در شرایط پیشین خود ثابت ماندند.

بر اساس آخرین دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بسترهای روزانه در این استان به ۱۰۱ نفر رسیده است.

در حال حاضر نیز ۸۷.۱ درصد جمعیت استان دُز نخست و بیش از ۴۸ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تاکنون نصف جمعیت هدف استان، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سیستان و بلوچستان

شمار مبتلایان روزانه کرونا در سیستان و بلوچستان ۲ رقمی شده و به ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

با افزوده شدن ۹۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۷هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

در شبانه‌روز گذشته با فوت پنج نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

بر اساس آخرین گزارش‌های ستاد ملی کرونا شهر زابل در شمال این استان در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور به رنگ نارنجی درآمد.

هم‌اینک علاوه‌بر زابل با وضعیت نارنجی کرونا شهرهای خاش، تفتان، سراوان و گلشن نیز در وضعیت زرد و بقیه شهرهای سیستان و بلوچستان آبی گزارش شده است.

سوم آبان ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها

اردبیل

روند پایدار بیماری کووید ۱۹ در استان اردبیل همچنان ادامه داشته و با بستری ۲۶ بیمار در شبانه روز گذشته مجموع بیماران بستری در مرازک درمانی استان به ۱۶۴ نفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد که از این تعداد بیمار ۴۳ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند ضمن اینکه ۱۲۳ نفر بیمار هم بدون بستری شدن تحت نظر بوده و خدمتات درمانی می‌گیرند. با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان بستری طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۱۷ نفر بوده است.

هم اکنون شیوع بیماری در این استان در وضعیت زرد قرار دارد، شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، گرمی، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، کوثر، سرعین و مشگین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

لرستان

سه بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

با شناسایی ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان تعداد مبتلایان این ویروس نیز به ۱۹۰ هزار و ۲۵۴ نفر رسیده است.

هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، چگنی، سلسله، دلفان، الیگودرز و رومشکان زرد و خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد، کوهدشت و دورود همچنان نارنجی می باشد.

برابر اعلام نرم‌افزار ماسک شهرهای دورود و کوهدشت هم با افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی از وضعیت زرد به نارنجی تغییر یافتند و به سه شهر نارنجی دیگر شامل خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد اضافه شدند.

سمنان

طبق اعلام سامانه ماسک، همچنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

شهرستان‌های مهدیشهر، آرادان و سرخه در وضعیت زرد کرونایی هستند و میامی تنها شهرستان آبی استان سمنان است.

طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس در مناطق تابعه این دانشگاه حدود ۴۷ تا ۵۰ درصد است و ۸۲.۷ درصد جمعیت مشمول واکسیناسیون دُز اول واکسن را دریافت کردند و در دُز دوم نیز ۴۹.۶ درصد جمعیت تحت پوشش تاکنون واکسن زدند.

آذربایجان غربی

بستری شدگان روزانه سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۶۵ نفر رسید که کمترین رقم طی سه ماه اخیر بوده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۹ درصد این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند که با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۲۴۰ نفر رسید.

از این تعداد، ۲۸۱ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری بوده و ۵۴ نفر با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

همچنین تا ۳۰ مهرماه امسال، واکسیناسیون در استان به ۸۰.۴ درصد رسید که در این میان ارومیه بین ۱۷ شهرستان همچنان پیشتاز است. تاکنون بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است.

بوشهر

شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم، عسلویه و دشتی در این استان در وضعیت زرد با خطر متوسط و جم، دشتستان، دیر، کنگان و گناوه نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

براساس این رنگ بندی استان بوشهر در زمان حاضر در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارد.

در زمان حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن در این استان تزریق شده که ۸۰ درصد از مردم بالای ۱۲ سال یک نوبت و ۴۵ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

تاکنون در زمان حاضر ۸۰ درصد دانش آموزان استان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

آذربایجان شرقی

تاکنون بیش از ۱۲۹ هزار نفر معادل ۸۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان علیه کرونا واکسینه شده و حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

مرکزی

شمار شهرستان‌ قرمز کرونایی در استان مرکزی به سه مورد افزایش یافت که ۲ شهرستان تفرش و آشتیان در رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرمز اعلام شد که با احتساب زرندیه، شمار شهرستان‌های پرخطر این استان به سه مورد رسید.

در آخرین گزارش رنگ‌بندی کرونا همچنین اراک، ساوه، فراهان، دلیجان از توابع استان مرکزی در وضعیت نارنجی هستند و پنج شهرستان محلات، خمین، شازند، خنداب، کمیجان نیز با رنگ زرد رکرونا موقعیت کم‌خطرتری دارند.

کرمانشاه

در شبانه‌روز گذشته ۱۱ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند ومجموع جان‌ باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

هم‌اکنون ۷۳۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنها نسبت به روز گذشته ۳۵ نفر کمتر شده است.

در شبانه‌روز گذشته ۱۱۶ نفر شامل ۶۵ بیمار مثبت بستری و ۵۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۵۶ نفر کمتر است، از این تعداد، ۱۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۲۴ نفر هم وخیم است. شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و روانسر از روز شنبه اول آبان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری

شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

در ۲۴ ساعت گذشته کرونا در استان یک فوتی و ۱۲۶ مبتلای جدید به همراه داشت. روند شیوع کرونا در استان در وضعیت با ثبات کاهشی قرار دارد اما هرگونه غفلت و بی‌توجهی می‌تواند این روند را افزایشی کند به صورتی که برخی شهرستان‌های کشور در رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و می‌تواند زنگ خطری برای مناطق نارنجی از جمله پنج شهرستان استان باشد.

۷۸۶ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند که تاکنون از این تعداد ۷۶ درصد دُز نخست و ۴۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

البرز

هم اکنون ۶۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به تخت های بستری انتقال یافتند و ۶۰۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز بستری هستند.

چهار بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان خود را از دست داده اند و مجموع جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو۲۷۷ نفر رسید.

اکنون ۲ شهرستان تابعه البرز نارنجی ، چهار شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

ایلام

ویروس مرگبار کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۲ نفر از مردم استان را گرفت و تعداد فوتی های استان ناشی از ویروس کرونا به یک هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حال حاضر ۱۷۱ نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند.

شبانه روز گذشته در شهرستان های ایلام ۱۴، دره شهر ۶، چرداول پنج و شهرستان های آبدانان، ایوان، دهلران، سیروان و مهران نیز هرکدام یک نفر بستری شده اند و شهرستان های بدره، ملکشاهی، هلیلان و چوار نیز فاقد بیمار بستری هستند.

شهرستان های ایلام، چرداول، بدره، دره شهر و آبدانان به رنگ نارنجی و شهرستان های سیروان، مهران، ملکشاهی، دهلران، هلیلان، ایوان و چوار نیز به رنگ زرد هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید