زابل در شمال سیستان و بلوچستان نارنجی شد

علیرضا شهرکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه معیار رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌ها بر اساس وضعیت بیمارستان‌هاست، اظهارداشت: تعداد افراد بستری مثبت کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت منطقه ارزیابی شده بطوریکه در صورت بیشتر از تعداد مورد نظر باشد شهر مربوطه نارنجی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اینک علاوه‌بر زابل با وضعیت نارنجی کرونا شهرهای خاش، تفتان، سراوان و گلشن نیز در وضعیت زرد و بقیه شهرهای سیستان و بلوچستان آبی گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در زابل فعالیت گروه سه و چهار ممنوع است، گفت: مشاغل صنفی گروه سه شامل آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، باغ وحش و شهربازی‌، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده است و مشاغل گروه چهار نیز شامل فعالیت‌های مرتبط با همایش‌ها و مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پر برخورد، گروه‌های حساس، کافه، چایخانه و قهوه‌خانه است.

وی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت دست و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها را مهمترین راهکار در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: در صورت کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان انتظار تغییر رنگ شهرها و افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا را داشت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۹۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۷هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت:در شبانه‌روز گذشته با فوت پنج نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۷۶ بیمار حاد تنفسی و ۵۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید