کد خبر: 355504
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کیش نمایشگاه آیفیکس ۲۰۲۱ در کیش گشایش یافت

به گزارش ایرنا، بخش نمایشگاهی رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی) عصر دوشنبه با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.
این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.
بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۳۰ در روزهای سه شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
همچنین در بخش همایشی این رویداد برگزاری ۱۶ پنل تخصصی در زمینه های شناسایی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری، اقتصاد دانش بیان و تامین مالی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برنامه ریزی شده است.
هدف اصلی برگزاری این رویداد جمع آوری اکوسیستم توسعه این حوزه شامل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به عنوان متولی، وزارت نفت و شرکت های تابعه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی کنار هم برای طرح مسائل، مشکلات، مزیت ها، فرصت ها و گام برداشتن در مسیر توسعه است.
تامین مالی این بخش از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است که در این راستا تفاهم نامه و اسناد همکاری بین شرکت های مختلف خصوصی و دولتی، بانک و منابع مالی، سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا خواهد رسید.
منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان پنل های ای رویداد هستند.
در میان صنایع موجود در منطقه آزاد کیش، ۷۰ شرکت عملیاتی - تخصصی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز در آن فعال بوده به واسطه این به عنوان هاب (مرکز) پشتیانی نفت و گاز شناخته می شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس