برنامه ریزی مدیریت شهری برای آغاز ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل

علی اصغر قائمی درباره ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: پیشتر طرحی در قالب ضد عفونی کردن روزانه سه مرتبه این ناوگان انجام می‌شد اما حقیقتاً سه بار پاکسازی در روز بسیار دشوار بود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود بحث ضدعفونی کردن ناوگان عمومی به زودی انجام شود، عنوان کرد: اما چند نوبت بودن آن در روز بستگی به توانمندی معاونت حمل و نقل شهرداری خواهد داشت.

قائمی افزود: این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مطرح شده و دوستان معاونت حمل و نقل شهرداری نیز قول داده‌اند که به زودی ضد عفونی کردن ناوگان عمومی را آغاز کنند. در صورتی که شیوع کرونا شدت بیشتری پیدا و شرایط فعلی بیماری و عدم رسیدگی به نقش ناوگان عمومی در شیوع بیماری نیز سطح حادتری پیدا کند، موضوع به شورا منتقل خواهد شد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: اما در سطح کنونی دوستان شهرداری وعده انجام برنامه‌ریزی های لازم برای آغاز دوباره ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی را داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر آیا از مدتی دیگر ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس‌ها آغاز می‌شود یا خیر پاسخ داد: شورای شهر تا یک الی دو هفته آینده برای اقدام شهرداری در این باره صبر خواهد کرد و برای اطمینان از انجام آن نیز بازدید میدانی خواهیم داشت.

قائمی خاطرنشان کرد: در صورتی که اقدامی از سوی شهرداری در این زمینه انجام نشود، شورا مستقیماً و از طریق اختیارات خود به بحث ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس‌ها به منظور مقابله با شیوع کرونا، ورود خواهد کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اما قطعاً افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان، ستاد ملی کرونا و مدیریت شهری تلاش خواهند کرد تا برای کاهش خطر وسایل حمل و نقل عمومی در شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید