کد خبر: 355541
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

متقیان: رییس جمهوری نشان داد ورزش در دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای دارد

هاشمیه متقیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورزش در دولت سیزدهم به یک مقوله مهم تبدیل‌شده اظهار داشت: شاید کمتر از صد روز از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد اما تحولاتی که در این مدت کوتاه در ورزش رخ‌ داده و پیگیری‌های سیدحمید سجادی وزیر ورزش نشان از آن دارد که می‌شود به آینده امیدوار بود. پرداخت پاداش مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک و قانون استخدام فرزندان پارالمپیکی‌ها از مهم‌ترین این اقدامات بود اقداماتی که ورزشکاران را بسیار امیدوار می‌کند.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته دوومیدانی با اشاره به پرداخت پاداش مدال‌آوران در کمترین زمان افزود: این مراسم به‌صورت باشکوه در سالن ۱۲ هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و رییس جمهوری شخصاً پاداش را به مدال‌آوران اهدا کرد. این یک اتفاق خوب و انگیزشی در ورزش به شمار می‌رود. دریافت این پاداش برای ورزشکاران بسیار مهم است چون آنان به این باور خواهند رسید که دولت و مجموعه وزارت ورزش نسبت به آنان بی‌توجه نخواهد بود.

متقیان که به‌عنوان سخنگوی ورزشکاران پارالمپیکی در دیدار با مقام معظم رهبری حضور پیداکرده بود با اشاره به خواسته‌های این ورزشکاران از رهبر انقلاب گفت: من در آن جلسه ۲ خواسته پارالمپیکی‌ها را طرح کردم. یکی برابری حقوق مدال‌آوران و دیگری مساله استخدام این ورزشکاران بود که رهبری برای رفع آن به وزیر ورزش تأکید داشتند. طبق قانون که در دولت‌های گذشته تصویب‌شده بود فرزند مدال‌آوران پارالمپیکی (مدال طلا) استخدام می‌شدند و این مصوبه مزیتی برای مدال‌آوران پارالمپیکی نداشت چرا که وعده‌ای بود شاید چند دهه بعد محقق شود اما با پیگیری وزیر ورزش این مصوبه در حال لغو است و به جای آن مدال‌آوران پارالمپیکی به استخدام بخش‌های مختلف درخواهند آمد.

وی گفت: با لغو این مصوبه من و چند ورزشکار طلایی در آستانه استخدام هستیم. اکنون من آخرین مراحل استخدام شرکت حفاری را طی می‌کنم و پیش از این نیز بانک رفاه برای استخدام من اقداماتی را انجام داده بود. استخدامم در شرکت ملی حفاری می‌تواند به سودم تمام شود زیرا این مجموعه اهمیت ویژه‌ای برای ورزش قائل است و من می‌توانم در کنار کار به‌راحتی ورزش حرفه‌ای را پیگیری کنم.

مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی روز یکشنبه با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جهموری ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس