کد خبر: 355561
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

واکنش کامرانی‌فر به اختلافات طارمی و اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال

به گزارش قم پرس حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال بعد از جلسه امروز سه شنبه هیات رئیسه این فدراسیون در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

وی که پیش از این جلسه سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بود و با تصویب هیات رئیسه به صورت قطعی دبیر کل شد، گفت: از حالا شرایط برای من سخت‌تر می‌شود و باید تجربیاتم را در جهت بیشتر فوتبال به کار ببرم. امیدوارم انسجامی را هم در داخل داشته باشیم. در این مسیر کاستی‌هایی هست و از همه می‌خواهم به پیشرفت فوتبال کمک کنند. فدراسیون در این چند ماه نشان داده است که مسیر توسعه را در پیش گرفته است. در این مسیر گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که نیاز است به ما گوشزد کنید.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه بیش از ۲۰ مصوبه در نشست امروز داشته است، تاکید کرد: یکی از مصوبات مهم بحث حذف گل زده در سقوط و صعود تیم‌ها در تمام رده‌های فوتبال و فوتسال است. اعتقاد دارم فوتبال ما سالم است ولی باید یکسری قوانین داشته باشیم تا در مسیر خوب پیش برویم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا سابقه چهار سال سابقه مدیریتی برای حضور در این پست را دارد؟ تاکید کرد: من کاندیدای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بودم. هرکسی در این بخش کاندیدا می‌شود باید سابقه چهار سال مدیریت داشته باشد. تمام افرادی که در مسابقات بین المللی حضور داشتند، این رزومه جزو سوابق آنها حساب می‌شد. من از گذشته سوابق مدیریتی در ورزش هم داشتم. کسانی که در هیات رئیسه شرکت کردند این سوابق را دارند.

کامرانی فر همچنین با بیان اینکه امروز به صورت رسمی مشخص شده است بازی تیم ملی ایران با لبنان در بیروت برگزار می‌شود، گفت: چند روز پیش «اپوینت» داوران آمده بود ولی نه ساعت و نه محل بازی هنوز مشخص نشده بود. اما امروز با ایمیل مشخص شد بازی در لبنان انجام می‌شود. برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی تفاوت نمی‌کند و هرکجا بازی باشد با تمام قوا حاضر می‌شویم.

وی درباره برگزاری بازی با حضور تماشاگران و احتمال حضور هواداران ایران در ورزشگاه تصریح کرد: حضور تماشاگران بستگی به کشور میزبان دارد. تیم‌های میهمان نمی‌توانند اظهار نظر کنند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص اختلافاتی که در تیم ملی ایران با اظهارات دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی بوجود آمده است، تصریح کرد: اگر در یک تیم مشکلاتی باشد، این مشکلات به زمین هم سرایت می‌کند و در نتایج تاثیر می‌گذارد. وقتی تیم ملی در زمین اینقدر خوب بازی می‌کند و بازیکنان ارتباط خوبی با هم و با کادر فنی دارند نمی‌شود گفت بیرون از زمین مشکلی وجود دارد. شرایط تیم ملی فوق العاده خوب است. همه دارند به هم کمک می‌کنند. تیم ملی مدیریت خوبی می‌شود. آقای عزیزی خادم کاملاً مسائل تیم ملی را مدیریت می‌کند و کنار تیم است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مطرح شدن بحث دلالی در داوری یادآور شد: با صحبت کردن نمی‌شود تصمیم گیری و به این بحث ورود کرد. اگر کسی مستنداتی دارد می‌تواند ارائه بدهد. این فدراسیون دارد سالم کارش را پیش می‌برد و به تمام موضوعات ورود می‌کند. فدراسیون با هیچکس تعارف ندارد و با کسانی که راه را اشتباه می‌روند، صحبت می‌کند. شخصاً در اینکه داوران ما سالم هستند شکی ندارم. فقط آنها باید تلاش کنند تمام توانایی خود را در زمین به نمایش بگذارند. آنها با انرژی بالا قضاوت کنند و فدراسیون هم تلاش می‌کند که داوری ما پیشرفت کند.

کامرانی فر در خصوص شائباتی که درباره ورود سیستم کمک داور ویدئویی به ایران مطرح شده بود، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم این سیستم را هم برای مسابقات تیم ملی و هم بازی‌های باشگاهی وارد ایران کنیم. ما در مورد این شرکت خیلی کارها انجام داده بودیم و قبل از هر کاری استعلام گرفتیم. اینکه دوستان یکسری مطالب را مطرح کردند، این مطالب واقعیت ندارد. ۲ نفری که از آن شرکت وارد ایران شدند مجوز ورود گرفتند. انتظار فدراسیون فوتبال این بود که در این شرایط برای VAR بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد.

وی همچنین درباره وضعیت کمیته فوتسال و تیم ملی فوتسال گفت: فوتسال برای ما یک برند است. به زودی رئیس کمیته فوتسال و تغییراتی که در حوزه فوتسال است اعلام می‌شود. باید نگاه ما نگاه پیشرفت و توسعه باشد. فدراسیون در جهت توسعه با کسی تعارف نمی‌کند.در چند روز آینده شرایط تیم ملی فوتسال در تمام قسمت‌ها اعلام خواهد شد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص بازی دوستانه با ایتالیا هم تاکید کرد: بله این بازی انجام می‌شود. ایتالیا از تیم ملی ایران دعوت کرده است. به زودی تغییرات در فوتسال به اطلاع همه خواهیم رساند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس