کد خبر: 355580
۰
۰
نسخه چاپی

آنچه در جلسه رسمی شورای شهر قم گذشت از تشکیل کمیته بانوان و خانواده تا بررسی سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)

دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با بررسی و رأی‌گیری پیرامون 5 موضوع محوری در سالن جلسات ساختمان شهید باکری دنبال شد

آنچه در جلسه رسمی شورای شهر قم گذشت از تشکیل کمیته بانوان و خانواده تا بررسی سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)

به گزارش قم پرس:، دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار و معاونان شهردار قم در سالن جلسات این شورا برگزار و ضمن بررسی طرح‌ها و لوایح، رئیس کانون کارگران ساختمانی قم گزارشی از فعالیت این انجمن ارائه داد.

اخذ مجوز اعمال ۳۰ درصد کاهش عوارض و بهای خدمات برای املاک مجاور احداث زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره) نخستین لایحه مطرح‌شده در این جلسه بود که پس از تبادل‌نظر در صحن علنی برای بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده شد.

در ادامه این جلسه، اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و یکی از شهروندان در خصوص ادامه تملک پلاک برای ادامه بلوار عمار یاسر به رأی گذاشته شد که این لایحه با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

اخذ مجوز پرداخت یک میلیارد ریال بابت مبایعه‌نامه با یک پلاک ثبتی، سومین لایحه دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بود که پس از تبادل‌نظر و توضیحات تکمیلی کمیسیون حقوقی و نظارت با نظر موافق اعضا مصوب شد.

انتخاب نمایندگان شورا در دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی

در ادامه این جلسه، انتخاب نمایندگان شورا در هیئت انتخاب مشاور شهرداری مورد بررسی اعضا قرار گرفت که در نهایت با نظر اعضای شورای شهر قم، محمدحسین دهناد و محسن محرری به عضویت این کمیته درآمدند.

انتخاب نمایندگان رابط شورای شهر قم با دستگاه‌ها و مرکز فرهنگی نیز از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود که با نظر اعضای شورای شهر قم، مصطفی ملایی، نرجس نیازمند و حجت‌الاسلام استقامت برای انجام اقدامات موردنظر در این خصوص انتخاب شدند.

تشکیل کمیته بانوان و خانواده در شورای شهر

در بخش دیگری از این جلسه، تشکیل کمیته بانوان و خانواده و نحوه فعالیت آن در ذیل هیئت‌رئیسه یا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اعضای شورای شهر قم با ۹ رأی موافق مصوب کردند که این کمیته در ذیل هیئت‌رئیسه به امور و مطالبه‌های مربوط به زنان و خانواده به‌صورت تخصصی رسیدگی کند.

پس از بررسی لوایح این جلسه، عباس شیری بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور با حضور در جلسه گزارشی از اقدامات این انجمن در قم ارائه و از شهرداری قم نسبت به ساماندهی کارگران ساختمانی درخواست مساعدت بیشتر نمود.

همچنین مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه با انتقاد از وضعیت سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) ابراز کرد: قراردادهای سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) تاکنون برای شهروندان قم انتفاعی نداشته است.

محسن صادقی امینی اضافه کرد: ۱۵ قرارداد منعقده شده در بلوار پیامبر اعظم طی سال‌های گذشته در مجموع پیشرفت فیزیکی آنها پایین بوده و روند مطلوبی بر آن‌ها جاری نیست.**

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید