کد خبر: 355633
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بازیگر فیلم‌ سینمایی ایکس لارج:

محمدرضا رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره سینمای امروز ایران در مقایسه با یک دهه گذشته، اظهار داشت: سینمای دنیا به لحاظ فناوری پیشرف خوبی داشته اما سینمای ما همچنان در این حوزه با مشکلاتی رو بروست که شاید واژه جاماندگی در صنعت سینما البته بیشتر در استفاده از تجهیزات و میزان سرمایه‌گذاری، واژه درست‌تری برای توصیف آن باشد.

وی افزود: اگرچه ما از سینمای جهان در این بخش بسیار عقب هستیم نمی‌شود این واقعیت را هم کتمان کرد که در سال‌های اخیر فیلم‌های ارزشمند بسیاری در صنعت سینمای ایران تولید و در جشنواره‌های بین‌المللی تقدیر شده و تا به امروز شاهد چنین درخششی در تاریخ سینمای کشور نبودیم.

بازیگر فیلم‌های سینمایی ایکس لارج، مسلوب و سرزمین آبی گفت: اما شاید فرق دوره کنونی نسبت به دو سه دهه پیش در کشور جهت‌دهی سلیقه مخاطب توسط فیلمسازان بوده که بیشتر تولیداتی متناسب با جو و فضای سیاسی و اقتصادی ساخته شده‌اند.

رهبری درباره چرایی استفاده نکردن از توان و استعدادهای موجود و پنهان در صنعت سینما و تلویزیون کشور معتقد است: شاید ما در حوزه‌های مختلف و رشته‌های ورزشی و علمی بعضا استعدادیابی کردیم اما در سینما هرگز این اتفاق نیفتاده است. دلیل این امر روابط پنهان و باندبازی‌های عده‌ای معدود است که همیشه هم در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی حضور دارند و ایفای نقش کرده‌ند.

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی پرستاران و به کجا چنین شتابان، گفت: فقدان حمایت مالی و سرمایه‌گذاری نهادهای دولتی از سینما مانع شده تا خون تازه‌ای به سینمای فرسوده این روزها برسد.

رهبری که در دو سال گذشته موفق به ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی خانه امن، دادزن و بچه مهندس ۴ شده، درباره ملاک‌های انتخاب نقش‌های سینمایی خود می‌گوید: هیچ وقت سبک و ژانر فیلم برایم مهم نبوده بلکه تاثیر مثبتی که بر مخاطب با دیدن فیلم گذاشته می‌شود اهمیت بیشتری دارد. ملاک انتخاب نه تنها برای من بلکه اکثر بازیگران در درجه نخست دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد در نقش پیشنهادی است.

وی درباره انگیزه تداوم فعالیت خود در سینما و تلویزیون با وجود کاستی‌های احتمالی در این صنعت اظهار داشت: بنا به یک ضرب‌المثل معروف، هر کسی را بهر کاری ساختند. تنها انگیزه من عشقی است که به کارم دارم و از وقتی خودم را شناختم تاامروز این عشق در وجودم بوده است.

رهبری در این باره که اگر مجالی فراهم شو، حاضر به ایفای نقش در تولیدات خارجی است یا خیر، گفت: بعضی از بازیگرانی که در سینمای ایران اینک کار می‌کنند با رعایت چهار چوب‌های مد نظر سینمای ایران در کشورهای دیگر نیز فعال اند. همان‌طور که ما در فوتبال لژیونر داریم در سینما هم برای صدور بازیگر به خارج از کشور به شرط رعایت برخی قوانین تاامروز منعی وجود نداشته است.

بازیگر سریال میوه ممنوعه به این سوال که در تولیدات فاخر سینما موفق بوده یا تلویزیون، گفت: اگر منظور از آثار فاخر تولیدات تاریخی، جنگی و کلاسیک باشد، چنین تولیداتی برای سرمایه‌دار شخصی و خصوصی توجیه اقتصادی ندارد مگر اینکه توسط نهادهای دولتی حمایت مالی و لجستیکی از آنها صورت بگیرد و طبیعتا از آنجا که تلویزیون نهادی دولتی است، می‌تواند از پس مخارج این آثار بربیاید.

وی درباره نقش مشوق‌ها برای تداوم کار در سینما برای کسانی که از دوران کودکی و یا نوجوانی پا به این عرصه می‌گذارند گفت: همه نزدیکانم در ابتدا با ورود من به این عرصه مخالف بودند، چون این کار را یک شغل نمی‌دانستند اما پافشاری و پیگیری من غالب شد.

رهبری به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ورود به صنعت سینما و تلویزیون توصیه کرد: در درجه نخست، عجله نکنید و صبور باشید. به وقتش همه چیز اتفاق می‌افتد. فقط یاد بگیرید و آموزش ببینید تا در موعد مقرر دست پر باشید.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس