کد خبر: 355687
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اغفال جامعه جوان زیر تیغ تند سرجوخه

سریال سرجوخه از تولیدات مرکز سیما فیلم است به موارد مهمی از جمله چگونگی فعالیت سایت‌های شرط بندی، اغفال جامعه جوان و استفاده از مشکلات معیشتی افراد از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب همچنین اینفلوئنسرهای کثیف که برای رسیدن به دنبال‌کننده‌های بیشتر حاضر به انجام هر کاری هستند، اشاره می‌کند.

این سریال به درستی به مسائل روز توجه دارد. برخی از افراد برای دیده شدن از اخبار فیک و دروغین درباره مرگ و زندگی خود استفاده می‌کنند؛ نمونه‌اش را در روزهای گذشته شاهد بودیم. خبر خودکشی (ر- پ) در فضای مجازی برای دیده شدن او از سوی مخاطبان انجام گرفت؛ با توجه به این که در کشورهای خارجی امکان فعالیت چندانی برای بازیگرانی از این دست وجود ندارد، در شرایطی که در فضایی دیگر از دنیای مجازی آنلاین بوده و حتی استاتوس خود را نیز تغییر داده است. متاسفانه اعتیاد دیده شدن در میان برخی کاربران فضای مجازی به وفور دیده می‌شود.

در قسمت دوم سریال سرجوخه به خودکشی رویا یکی از شخصیت‌های داستان توجه شد که پس از نجات او از این مهلکه خودخواسته به او تاکید شد که دنبال‌کننده‌های زیادی ویدئو را دیدند و الان می‌تواند از این موقعیت استفاده کند. این دسته از افراد دست به هر کاری می‌زنند.

سرجوخه با نمایش خودکشی رویا تلاش دارد به خانواده‌ها برای نحوه هدایت فرزندان‌شان آگاهی دهد که این فضاها چقدر می‌تواند خطرناک باشد و زندگی و جان افراد ممکن است به خطر بیافتد. ممکن است جوانان ناخواسته و بدون اطلاع وارد یکی از اضلاع این مثلث بی‌بازگشت یعنی سایت‌های شرط‌بندی، اینفلونسرهای کثیف و افراد ناآگاه شوند که با وارد شدن به یکی از این اضلاع راه برگشتی به زندگی سالم و عادی وجود نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد مرکز سیمافیلم با درایت خوبی، سریال سرجوخه را با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطب ساخته و با توجه به این فاکتور مهم یعنی پرداختن به سوژه‌های روز جامعه توانسته به خوبی در رسیدن به رسالت خود که همانا آگاهی به مخاطب است، موفق عمل کند.

به نظر می‌رسد در این سریال به نحوه زندگی خواننده تازه معروف شده پاپ که ایران خارج شده نیز اشاره دارد و بر اساس بخشی از زندگی آن‌ها ماجرای تله سایت‌های قمار برای چهره‌های تازه معروف شده روایت شده است.

حال باید دید در قسمت‌های بعدی چه بخش‌هایی مورد توجه قرار گرفته و آیا به کارهای امیر تتلو درخصوص سایت‌های قمار و شرط‌بندی و اغفال جوانان و نوجوانان هم اشاره می‌شود؟

سریال سرجوخه به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری از تولیدات مرکز سیمافیلم هر شب از شبکه سه سیما ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می‌رود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس