کد خبر: 357213
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اقبالی: اسکوچیچ با کمی شانس باخت را با برد عوض کرد

مسعود اقبالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در دیدار با لبنان اتفاقاتی را دیدیم که نیازمند بررسی و واکاوی است چرا که در برخی از صحنه‌ها مشکلاتی را در کار تیم ملی مشاهده کردیم که اگر در برابر تیم‌های فرصت طلبی مانند کره‌جنوبی روی دهد بدون شک تاوان سختی به همراه دارد و شاید جبران ناپذیر باشد.

وی ادامه داد: وقتی تیمی در طول ۹۰ دقیقه به ویژه در نیمه دوم نمی‌تواند به دروازه حریف نزدیک شود باید سیستم و آرایش تیمی خود را تغییر دهد، در بازی برابر لبنان نشان دادیم در سانتر از جناحین و حرکت‌های ترکیبی ناموفق هستیم و این مشکل باید در دیدارهای آتی حل شود، هر چند اعتقاد دارم به جام جهانی صعود می‌کنیم اما اگر بخواهیم همین روند را دنبال کنیم مثل همیشه با ۳ بازی در این جام باید به خانه بازگردیم.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: در این بازی برای دادن یک پاس ساده و ارسال بدون این که تحت فشار باشیم، خوب عمل نکردیم. در فاز تهاجمی هم چیزی ندیدیم به خصوص این که در نیمه دوم بازیکنان زیر فشار روانی سنگینی هم فرو رفتند و باید قبول کنیم بازی از دستمان خارج شد و در برخی از صحنه‌ها نیز نتوانستیم خشم خود را کنترل کنیم.

وی افزود: همه این مسایل روی کار تیمی ما اختلال ایجاد کرد اما اسکوچیچ با تعویض‌هایی که داشت شیوه بازی ما را در فاز هجومی تغییر داد و همین مساله کافی بود تا فشار مضاعفی را روی دروازه لبنان وارد کنیم که در نهایت منجر به گلزنی ملی پوشان کشورمان شد.

اقبالی یادآور شد: وقتی تیمی ۹۰ دقیقه دفاع می‌کند طبیعی است که احتمال اشتباه هم دارد، همین اتفاق در این بازی افتاد و مدافع لبنان با دفع ناقص توپ، فرصتی را در اختیار سردار آزمون قرار داد که او هم به بهترین شکل ممکن از آن بهره برد. اما همانطور که گفتم ما فوتبال خوبی را بازی نکردیم و با چاشنی شانس پیروز این دیدار شدیم.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: این روند باید در دیدار با سوریه و دیدارهای آتی اصلاح شود تا تیم ملی خود را برای حضور در جام جهانی آماده کند.

وی افزود: به اسامی تیم ملی دقت کنید، بازیکنانی داریم که در فوتبال روز دنیا کوچک هم نیستند اما چرا نمی‌توانند در کنار هم خیلی خوب باشند؟ علتش آن است که درک متقابلی از هم ندارند و نمی‌توانند همدیگر را در زمین بازی خوب پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما در زمین بازی خوب هستیم اما وقتی در فاز هجومی قرار می‌گیریم، بی‌برنامه و سردرگم می شویم و نمی‌توانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم.

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران عصر پنجشنبه ۲۰ آبان ماه و در آخرین دیدار از مرحله رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل لبنان به برتری دو بر یک خارج دست یافت. تیم ایران با این برد و کسب ۱۳ امتیاز در صدرجدول گروه A رقابت‌ها باقی ماند.

تیم ملی فوتبال ایران ۲۵ آبان ماه در نخستین دیدار دور برگشت به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه می‌رود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس