کد خبر: 357321
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
هم زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی

امضای تفاهم نامه میان حوزه هنری قم و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان

در نشستی با حضور سجاد عمرانی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و محمد علی روزبهانی رئیس حوزه هنری استان قم تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه میان حوزه هنری قم و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان

به گزارش قم پرس: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های آموزشی، هنری و اجرایی بین دو سازمان منعقد شد. از جمله اهداف قید شده در این تفاهم‌نامه؛ توسعه و هم‌افزایی امکانات در رابطه با کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، تداوم جلسات همفكري و هم‌انديشي در رابطه با موضوعات فرهنگی و تدوين سازوكاري جهت كشف استعدادهاي ادبي استان است.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قم در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین وضعیت کتابخانه‌های استان قم ارائه نمود.

عمرانی همچنین با اشاره به جایگاه کتابخانه‌های عمومی به عنوان باشگاه فرهنگی اجتماعی که می‌تواند نقش مهمی را در پازل فرهنگی استان ایفا کند، ارتباط بین دو سازمان را در جهت توسعه و گسترش عدالت فرهنگی در استان بسیار حائز اهمیت دانست.

در ادامه روزبهانی، رئیس حوزه هنری استان قم با مناسب دانستن زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی استان قم، این کتابخانه‌ها را پایگاه‌های اجتماعی مناسبی برای گسترش فعالیت‌های هنری و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد که گسترش همکاری‌های بین دو سازمان در بهبود وضعیت فرهنگی استان قم موثر واقع شود.

در حاشیه این دیدار، رئیس حوزه هنری قم و معاون فرهنگی هنری این حوزه از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم بازدید کردند.

امضای تفاهم نامه میان حوزه هنری قم و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان