کد خبر: 357402
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم توجه به پیوست خانواده در پروژه‌های شهری قم

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت متناسب‌سازی کالبد و مبلمان شهری با نیازهای تمام اقشار جامعه، نسبت به توجه به پیوست خانواده در پروژه‌های شهری قم تأکید کرد.

لزوم توجه به پیوست خانواده در پروژه‌های شهری قم

به گزارش قم پرس: نرجس نیازمند با اشاره به تشکیل کمیته زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: زن و خانواده از مهم‌ترین مباحث اجتماعی است و برای داشتن یک جامعه سالم باید به سراغ خانواده برویم و این نهاد را تبدیل به محیطی پویا، سالم و بانشاط کنیم.

وی تصریح کرد: خانواده سالم زمانی شکل می‌گیرد که نگاه ویژه و با برنامه‌ای به دختران و زنان شود، به‌گونه‌ای که هم آن‌ها را از آسیب‌های فرهنگ بیگانه مصون داشته و نیز فرصت و بستر لازم برای شکوفایی استعدادها و ساختن جامعه و تربیت نسل مفید و تأثیرگذاری را ایجاد کند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طی دو سال گذشته و با همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های حاصل از آن، تا حدودی از نشاط زنان و دختران قمی کاسته شده و مجموعه مدیریت شهری قم بر آن است تا محیط‌هایی سالم و متناسب با نیازهای این بخش از جامعه بیش از گذشته فراهم کند.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم حضور یا تعداد اندک بانوان در ادوار شورای اسلامی شهر قم برخی پیوست‌های مورد نیاز با حوزه زنان و خانواده در اجرای پروژه‌های تفریحی، اقامتی و گردشگری به‌صورت شایسته‌ای دیده نشده است،‌ ابراز کرد: به همین دلیل برخی از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، اما به دلیل برخی شرایط امکان بهره‌مندی حداکثری خانواده‌ها از آن میسر نشده است.

به گفته نیازمند، خانواده به‌عنوان یک نهاد سالم، دغدغه مند و آینده‌ساز بیشترین دلسوزی و نگرانی را از تأمین زیرساخت‌ها و درنظر گرفتن پیوست‌های لازم دارد و از این منظر لازم بوده تا در پروژه‌های شاخص و مهم شهری به‌خصوص در مباحث تفریحی، گردشگری، بوستان‌ها و فضای سبز و طرح‌های اقامتی” پیوست خانوادگی” به‌صورت جدی موردتوجه مدیران شهری باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمانی شهری آرام و دلنشین خواهیم داشت که کالبد و پیوست‌های به کار رفته در آن متناسب با نیاز همه اقشار به‌ویژه سه گروه حساس سالمندان، کودکان و مادران باشد، اذعان کرد: ساخت‌وساز معابر و پروژه‌های عمرانی شهر قم باید به سمتی برود که شهری دوستدار کودک در کنار خانواده داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: این مسئله در مورد سالمندان و معلولان یا کم‌توانان از اهمیت بیشتری برخوردار است و متناسب‌سازی شهر برای استفاده تمام شهروندان حق بزرگی است که مردم بر گردن مدیران و مسئولان دارند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شهروندان بخشی از زمان خود را صرف سبد تفریح و نشاط خود کنند، گفت: در شهر قم هم‌اکنون چند بوستان ویژه بانوان وجود دارد، اما برای ایجاد رغبت و علاقه بیشتر جهت حضور دختران و مادران در این مجموعه‌ها باید به دنبال ایجاد جذابیت‌های بیشتر و توسعه زیرساخت‌ها، فضای ورزشی و لوازم بازی و نشاط باشیم.

نیازمند اظهار داشت: کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به‌عنوان یک کمیته نوپا در تلاش است تا نقش زنان در مدیریت شهری و استفاده از ایده و ابتکارات بانوان را در ایجاد شهر دوستدار خانواده عملیاتی کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید