کد خبر: 357421
۰
۰
نسخه چاپی

۸۵ درصد از مساحت منطقه ۵ قم خارج از محدوده و دارای کاربری صنعتی است

سرپرست منطقه پنج شهرداری قم گفت: 85 درصد از مساحت منطقه 5 خارج آر محدوده و دارای کاربری صنعتی و فضای سبز است

۸۵ درصد از مساحت منطقه ۵ قم خارج از محدوده و دارای کاربری صنعتی است

به گزارش قم پرس: زین‌العابدین قراچورلو با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۵ شهر قم اظهار داشت: منطقه یکی از مناطق هشت‌گانه قم، در سمت شرق این شهر قرار دارد و به‌نوعی از بلوار پیامبر اعظم(ص) و میدان مرجعیت و بلوار فردوسی به سمت کاشان را در برمی‌گیرد.

سرپرست منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه مساحت کلی منطقه هشت هزار و ۴۳۵ هکتار است که این مساحت داخل محدوده خدماتی ما نیز یک هزار و ۲۸۵ هکتار بوده که ۱۵ درصد از مساحت کل را شامل می‌شود، افزود: حدود ۸۵ درصد از مساحت خارج از محدوده است و با توجه به وضعیت منطقه، صنایع نیز در آن فعال بوده و به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این منطقه با چالش‌های زیادی مواجه است ابراز کرد: داخل محدوده شهری را طرح تفضیلی تعریف می‌کند و شهرداری موظف به ارائه خدمات ازجمله صدور پروانه و دریافت عوارض است که ۱۵ درصد در این طرح تفصیلی مشمول آن می‌شود.

قراچورلو عنوان کرد: در واقع ۸۵ درصد از مساحت منطقه ۵ خارج از محدوده و دارای کاربری صنعتی و فضای سبز است و قابلیت استفاده را برای شهروندان ندارد.

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم برخی از مشکلات، در تلاش هستیم نیازها را رفع کنیم و با استفاده از مراجع قانونی به صدور مجوزها بپردازیم تا کسی معطل نماند، تصریح کرد: همچنان چالش‌هایی داشته و طرح تفصیلی دست ما را بسته است و با این وضعیت، به ارائه خدمات می‌پردازیم.

سرپرست منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: برخی از این مشکلات به کمیسیون ماده ۵ مسکن و شهرسازی برمی‌گردد که قانون پیش‌بینی و حدود شهر را بابت زمین‌های کشاورزی و تعریف کاربری برای آن مشخص کرده است، در واقع سعی شده کاربری فضای سبز باشد تا از حالت کشاورزی خارج نشود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید