کد خبر: 357458
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

راه و مسکن هشدار سازمان هواشناسی درباره یک هفته آلودگی هوا در کلانشهرها

به گزارش ایرنا؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا از پایداری جو در شهرهای بزرگ و صنعتی کشور خبر داد و اعلام‌کرد همه هشدارهای آلودگی سطوح زرد شماره ۹ و نارنجی شماره ۲ نیز که مربوط به آلودگی هوا در دو روز آینده است نیز هم چنان اعتبار دارند.

زمان شروع آلودگی هوا بر اساس هشدار جدید سازمان هواشناسی، روز شنبه ششم آذر و زمان پایان آن زمان روز چهارشنبه دهم آذرماه خواهد بود و نوع مخاطره آن افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا است.

منطقه اثر این سامانه در روز شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز و مشهد است.

برای روز یک‌شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز و مشهد هم چنان با پایداری هوا گزارش می شود.

روز دوشنبه این وضعیت در تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز و مشهد و روز سه‌شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان و مشهد بار دیگر آلوده خواهد بود.

سازمان هواشناسی برای روز چهارشنبه در تهران، کرج، اصفهان و مشهد نیز هشدار صادر کرد.

اثر مخاطره این وضعیت افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از ترددهای غیر ضروری، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه کرده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس