کد خبر: 357491
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تربیت‌محوری در صدر برنامه‌های صداوسیما باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید ‌امروز در دیدار پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با تبریک انتصاب وی در این سمت خطیر گفت: سوابق و تجربه زیاد جناب عالی و نیروهای مستعدی که در صداوسیماست، می‌تواند سبب شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان شود.

وی گفت: همان گونه که وظیفه دانشگاه، پرورش نخبگان، افراد لایق و ارایه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است، صداوسیما نیز می تواند با جلب اعتماد و رضایت مردم، در این زمینه اقدام کند.

وی با برشمردن تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی بیان کرد: غربی ها در پخش برنامه های خود مقید نیستند، اما صداوسیمای اسلامی باید به گونه ای باشد که عمق وجودی اسلام در تمام برنامه هایش، حتی در برنامه های طنز احساس شود.

وی تربیت محور بودن را از دیگر تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی دانست و اظهار داشت: باید در تمام برنامه های صداوسیما محور، تربیت باشد، نه کسب رضایت بی قید و شرط.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه صداوسیما نباید تنها به دنبال درآمدزایی باشد، افزود: پخش آگهی های نامناسب و نیمه مبتذل به خاطر درآمد درست نیست و باید جنبه فرهنگی در پخش آگهی ها رعایت شود.

وی به ضرورت ارتباط میان صداوسیما و حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: صداوسیما باید از حوزه های علمیه و طلاب جوان و مستعد در تولید محتوا و برنامه های خود استفاده کند، البته مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان است.

این مرجع تقلید مسئولیت صداوسیما را بسیار خطیر و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جنگ، جنگ صداوسیماهاست، لذا باید شما تحولی چشمگیر در صداوسیما ایجاد کنید.

وی شبکه جهانی ولایت را یکی از شبکه های بسیار مهم برای معرفی معارف اسلامی در سطح جهان برشمرد و خواستار همکاری بیشتر میان صداوسیما و شبکه جهانی ولایت شدند.

وی تقویت و افزایش سطح رادیو معارف را ضروری دانست و تاکید کرد: جمع میان سلیقه های متفاوت ضمن رعایت تمام اصول اخلاقی نشانه خطیر بودن وظیفه صداوسیماست.

در ابتدای این دیدار، جبلی گزارشی از فعالیت های صداوسیما ارایه کرد.

پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز با سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد. /

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس