کد خبر: 357496
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

آغاز به کار تیم ملی بسکتبال در مسیر جهانی/ دیدار با تیم ۱۰۲ جهان

به گزارش قم پرس مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک ژاپن، اندونزی و فیلیپین برگزار می شود و کسب سهمیه حضور در این جام، از اولویت های این روزهای بسکتبال ایران است.

رقابت های انتخابی برای کسب سهمیه جام جهانی طی پانزده ماه در ۶ پنجره برگزار می‌شود. دیدارهای پنجره نخست طی روزهای اول تا ۹ آذر ماه برگزار می شود و در جریان آن ۱۶ تیم استرالیا، چین، هند، ایران، اردن، کره، نیوزلند، عربستان سعودی، بحرین، چین تایپه، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، لبنان و فیلیپین و سوریه در گروه های چهارگانه منطقه آسیا – اقیانوسیه با هم رقابت می کنند.

تیم ملی بسکتبال که در گروه D این مسابقات قرار دارد، نخستین دیدار خود در پنجره نخست را فردا برگزار می کند. بحرین حریف تیم ملی بسکتبال در این دیدار است، تیمی که در رنکینگ جهانی صاحب جایگاه ۱۰۲ است در حالیکه بسکتبال ایران رده ۲۲ را در اختیار دارد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی آماده آغاز دیدارهای خود در مسیر جام جهانی شده که سه سال پیش از حضور در همین رقابت ها سهمیه جام جهانی ۲۰۱۹ چین را به دست آورد و از شرکت در میدان جهانی چین هم به سهمیه المپیک دست یافت اما با شرایطی متفاوت نسبت به امروز که از تغییر کادر فنی آغاز شد و به ترکیب بازیکنان هم کشیده شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال که کمتر از یک ماه پس از تصدی این پست اقدام به انتصاب مهران شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی کرده بود، بعد از المپیک توکیو مجدد دست به تغییر زد و مصطفی هاشمی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. حضور در انتخابی جام جهانی هم اولین رویدادی است که تیم ملی بسکتبال با این مربی تجربه خواهد کرد.

آغاز به کار تیم ملی بسکتبال در مسیر جهانی/ دیدار با تیم ۱۰۲ جهان

برای دیدار با بحرین بازیکنانی مانند مهدی کامرانی و اصغر کاردوست در ترکیب قرار گرفته اند، نفراتی که طی سال های گذشته از تیم ملی بسکتبال و دیدارهایش دور بودند و حالا فرصت دوباره برای بازی پیدا کرده اند. علاوه بر این صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی هم برای دیدار با بحرین در ترکیب تیم ملی نیستند همانطور که دورگه های بسکتبال اصلا به اردو دعوت نشدند.

در هر صورت اینکه دیدارهای تیم ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. دیدار روز جمعه در تهران دیدار رفت دو تیم ایران و بحرین است که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. دیدار برگشت هم ۸ آذرماه در منامه برگزار می شود.

به گزارش قم پرس گروه بندی ۱۶ تیم منطقه آسیا - اقیانوسیه در مسابقات انتخابی جام جهانی به این شرح است:

گروه A: نیوزلند، کره، فیلیپین و هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن و چین تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی و عربستان سعودی
گروه D: ایران، قزاقستان، سوریه و بحرین

در پایان ۶ پنجره انتخابی جام جهانی سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. بر این اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال اولویت این روزهای بسکتبال ایران است به خصوص که قا

خبرگزاری تسنیم، پنجره نخست مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در قاره آسیا از فردا جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ با تقابل دو تیم ایران و بحرین در سالن بسکتبال آزادی تهران آغاز خواهد شد.

تیم ملی ایران با کادر فنی جدید، حضور برخی ستاره‌های کهنه‌کار و غیبت حامد حدادی، نخست از ساعت ۱۷ روز جمعه در تهران و سپس از ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه در منامه به مصاف تیم ملی بحرین خواهد رفت.

مهدی کامرانی و اصغر کاردوست، بازیکنانی هستند که از آخرین بازی ملی آنها، سال‌های زیادی گذشته است و حالا انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود دارند. مصطفی هاشمی به کمک مهران حاتمی در رأس کادر فنی، هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارند. همه هواداران و کارشناسان منتظر هستند تا پس از نمایش نه چندان خوب تیم ملی در المپیک و حاشیه‌های عجیب و غریب آن که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته، نتیجه تفکرات کادر فنی جدید را در زمین ببینند.

تیم ملی ایران پیش از رویایی را بحرین، ۳ بازی تدارکاتی در تهران انجام داد که در بازی نخست ۱۰۵ بر ۹۲ شهرداری گرگان، در بازی دوم ۱۰۰ بر ۶۶ مقابل تیم ملی سوریه و در بازی سوم ۱۰۳ بر ۶۶ تیم اکسون را شکست داد. نقطه قابل توجه در این ۳ دیدار، تعداد گل‌های بالای تیم ایران بود.

بدشانسی هم البته چاشنی تمرینات شاگردان هاشمی بود و سجاد مشایخی، گارد رأس تیم، دچار مصدومیت شد. مصطفی هاشمی در این مورد گفت:‌ مشایخی دچار اسپاسم عضلانی شده و بالاجبار از بهنام یخچالی مقابل بحرین در پست یک استفاده می‌کنیم.

در فهرست تیم ملی بسکتبال ایران، غیر از مشایخی، مهدی کامرانی هم در پست تخصصی‌اش، گارد رأس بازی می‌کند اما هاشمی پیش‌تر گفته بود کامرانی در وضعی است کمتر از ۲۰ دقیقه می‌تواند به تیم ملی کمک کند. با توجه به نوع مصدومیت مشایخی، به نظر می‌رسد او در بازی روز ۸ آذر می‌تواند تیم ملی را در منامه مقابل بحرین همراهی کند.

فاصله بسکتبال ایران و بحرین از نظر فدراسیون جهانی، بسیار زیاد است. تیم ملی ایران در مکان ۲۲ رنکینگ جهانی و تیم تیم بحرین در جایگاه ۱۰۲ قرار دارد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس