شمار قربانیان کرونا در فارس به ۷۲۱۸ نفر رسید

سید روح الله حسینی روز پنجشنبه چهارم آذر 1400 با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز چهارشنبه تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۱۸ نفر اعلام کرد.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۱ هزار و پنج تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۹ هزار و ۴۶۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴۹ هزار و ۵۷۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۷ هزار و ۷۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۸۵ هزار و ۶۰۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۲۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۶۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: واکسیناسیون علیه کرونا در کنار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی می تواند از ابتلا به کرونا پیشگیری کند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید